ترس از تحریم آمریکا مشکل امروز کشور‌های اسلامی

امام جمعه موقت دهدشت در خطبه‌های نماز ترس از تحریم مشکل امروز کشور‌های اسلامیامروز این شهر با بیان اینکه از درس های عاشورا نترسیدن از دشمن است، گفت: در حادثه عاشورا هفتاد و دو نفر در مقابل بیش از ۳۰ هزار نفر ایستادند و تسلیم نشدند.
کد خبر: ۹۰۶۲۸۲۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی با بیان اینکه امروز مشکل کشور‌های اسلامی ترس از تحریم اقتصادی، ترس از تحریم نظامی و حمله نظامی دشمن است افزود: درس تحریم اقتصادی در حادثه کربلا این است که حتی نداشتن آب برای طفل شیرخوار امام حسین (ع) هم او را تسلیم دشمن نکرد.
وی ادامه داد: ما در ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر قرار داریم و در این دانشگاه باید به درس‌های امام حسین (ع) جامه عمل بپوشانیم.
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه عاشورا درس مقاومت را به نسل انسان آموخته است، افزود: حضرت ابی عبدالله (ع) همه انسان‌ها را بسیج و به آنان درس آزادگی آموخت.
تقوی گفت: امروز اگر همه دنیا جمع بشوند تا یک راهپیمایی ۱۰ کیلومتری را بدون در نظرگرفتن الزامات اقتصادی راه بیندازند نمی‌توانند، اما بیش از ۱۴۰۰ سال می‌گذرد و همه مردم شیعه و ملت ایران با جمعیتی بیش از ۷۰ میلیون به خیابان می‌آیند و به حضرت ابی عبدالله لبیک می‌گویند.
وی با بیان اینکه مهمترین درس حرکت امام حسین (ع) به جامعه بشری نماز اول وقت و جماعت است، افزود: آن‌هایی که تاریخ عاشورا را خوانند می‌دانند که برای اقامه دو رکعت نماز، ۳۰ تیر به حضرت ابی عبدالله پرتاب شداما حضرت حتی از اذان و اقامه صرف نظر نکرد.
امام جمعه موقت دهدشت ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه اسلامی ما این است که به شعار ابی عبدالله (ع) در ارتباط با قرآن عمل نکردیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار