مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برداشت محصول سیب زمینی از هفت هزار و ۴۵۰ هکتار از مزارع این استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۹۶۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد صالح احمدی با بیان اینکه هر سال یک هزار و ۸۰۰ بهره بردار این استان مشغول کشت و برداشت سیب زمینی هستند، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت ۳۰ تن در هر هکتار حدود ۲۲۳ هزار تن از این محصول برداشت شود.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد از محصول کشت شده سیب زمینی در شهرستان قروه و بقیه در دهگلان و سایر شهرستان هاست ضمن اینکه عمده ارقام کشت شده شامل سانتا، جیلی، اسپریت، بامبا، آگریا و مارفونا است.


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: از ۲۲۳ هزار تن محصول برداشت شده حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تن از آن به خارج استان صادر می‌شود.


وی یادآور شد: کشت محصول سیب زمینی با اشتغال‌های خانوادگی می‌تواند کمک مناسبی به معیشت خانواده‌های روستایی باشد.


احمدی تاکید کرد: سالانه بیش از یک هزار و ٨٠٠ خانوار در کردستان مشغول به تولید محصول سیب زمینی هستند و در هر هکتار برای ٣٠ کارگر شغل فصلی ایجاد می‌شود.


وی با بیان اینکه کنترل مصرف آب در مزارع سیب زمینی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در این استان است، گفت: توزیع و معرفی ارقام زودرس، پرداخت تسهیلات به آبیاری نوار تیپ در مزارع، تامین ۸۰ تن بذر اصلاح شده خارجی از جمله اقدامات این سازمان در سال جاری است.

احمدی اضافه کرد: همچنین با تسهیلات و حمایت‌های انجام شده هم اکنون ۱۰۰ درصد مراحل کاشت و برداشت این محصول در کردستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات