خبرهای داغ:

برگزاری یادواره شهید فاجعه منا و شهدای عملیات محرم شاهرود

سومین یادواره شهید فاجعه منا، حاج مجید یونسیان و شهدای عملیات محرم در گلزار مطهر شهدای شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۲۲۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این مراسم که معاون فرماندار، امام جمعه موقت، فرمانده گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود، جانشین نیروی انتظامی، شهردار و شورای اسلامی شهر شاهرود و سایر مسؤولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند، یاد و خاطره حاج مجید یونسیان و شهدای عملیات محرم از شهرستان شاهرود گرامی داشته شد.
حجت‌الاسلام محمد مدیحی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه مأموریت انحصاری پیامبر اسلام (ص) «تذکر» بوده است، اظهار داشت: مهم‌ترین کار همه ما متذکر شدن است؛ چراکه غافلان عاقبتشان جهنم و گمراهی در دنیا و آخرت است.
وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: علت بیان این جمله، آن است که فرهنگ ایثار و شهادت دشمنان زیادی دارد و تأکید رهبری بر این موضوع و اینکه نباید فاجعه منا فراموش شود، مهم است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: دستگاه‌های وابسته به ابلیس دوست دارند تا جنایات آن‌ها فراموش شود؛ اما وقتی یاد این فجایع تکرار شود، فراموش نشده و اثرگذاری دارد.
مدیحی با بیان اینکه امام راحل می‌فرمایند بغض و کینه‌های انقلابی خود را حفظ و با آن به دشمن نگاه کنید، ادامه داد: علت این جمله امام هم این است که دشمن می‌خواهد مدیریت شهدایی در ایران نباشد و باید مردم از شهدایی مانند باکری ندانند.
وی تأکید کرد: اگر مدیریت شهدایی نباشد، وزیر این کشور به خود اجازه می‌دهد که دیگران را مسخره کند و به دیگران بخندند و بعد هم بگوید به مادر و خواهر خود هم این حرف را می‌زنیم!
مدیحی با ابراز تعجب از سخنان اخیر وزیر بهداشت گفت: این کار وزیر مسخره کردن است و جا داشت مدعی‌العموم وارد شود؛ چراکه مؤمنی را بین دیگران مسخره و تحقیر کردند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: علت این رفتارها، سوار شدن خودرو‌های چند میلیاردی و اشرافی گری است؛ چراکه امام راحل فرمود: اگر مسؤولان به سمت اشرافی‌گری بروند، فاتحه انقلاب را باید خواند.
وی با تأکید بر اینکه راه شهدا خدمتگزاری است، عنوان کرد: دشمن تلاش دارد تا یاد و نام شهدا را محو کند و زنده نگه داشتن روش و سیره شهدا و فرهنگ شدن آن سبب می‌شود توطئه‌های دشمن اثرگذار نباشد.
این پژوهشگر حوزه دین تصریح کرد: دشمن تلاش دارد تا ارزش‌ها تغییر کند و سبب غفلت از راه شهدا شود که عواقب سهمگینی دارد و اگر غفلت نداشتیم، نعمت‌های گوناگون ما را فرامی‌گیرد.
وی با بیان اینکه باید یاد شهیدان همواره جاری باشد، گفت: ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ ایستادگی تا آخرین قطره خون و این نگرش دشمن را عقب می‌راند.
مدیحی اضافه کرد: نتیجه فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت، ناکامی و عقب‌نشینی مقابل دشمن خواهد بود و زنده کردن فرهنگ ایثار و شهادت ایستادگی و مقاومت مقابل دشمن است.
وی با تأکید بر عملیات بزرگ دشمن در فراموش کردن فرهنگ شهادت افزود: این فراموشی سبب می‌شود تا راه شیطان هموار شود؛ اما دشمنان کور خوانده‌اند و این فرهنگ در حال رشد و زنده شدن است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند: خون شهدا اسلام را بیمه کرده است، گفت: امروز دشمن ناامیدی را در جامعه تزریق می‌کند؛ اما خدا وعده داده است اگر ما پای رکاب ولایت باشیم، سربلند هستیم.
در این مراسم، محمدرضا اسلامی در رثای شهدا دفاع مقدس و فاجعه منا به مرثیه‌خوانی پرداخت.
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از تصاویر شهدای دوران دفاع مقدس شاهرود و شهدای فاجعه منا برپا شده بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها