در صورت ارتباط سیستم وزارتخانه های مختلف به یکدیگر، خدمات مربوط به چندین دستگاه به راحتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۶۳۲۹۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در حاشیه نمایشگاه الکامپ گفت: ارائه تمام خدمات دولت الکترونیک به مردم نیازمند تامین و تکمیل فرآیندها، نرم افزارها و سیستم هاست اما تاکنون این موضوع محقق نشده است.

شهرام طهماسبی با اعلام اینکه فرایندهای لازم برای راه اندازی کامل دولت الکترونیک در اختیار نیست، افزود: هنوز بسیاری از روابط و خدمات در دستگاه های دولتی به طور کامل شناسایی نشده اند.

طهماسبی اظهار با بیان اینکه ابزارها و امکانات لازم هم در اختیار استان ها نیست، گفت: مقرر شده است که هر وزارتخانه سیستم های مختص به خود را متناسب با نوع خدماتی که ارائه می کند، طراحی و راه اندازی کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که سیستم وزارتخانه های مختلف به یکدیگر مرتبط باشند، هر شخصی با مراجعه برای دریافت خدمتی که با چندین دستگاه در ارتباط است، می تواند خدمات را به آسانی دریافت کند که این بستر هنوز فراهم نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: تکمیل سامانه ها و فرایندهای دولت الکترونیک، نیاز به مدت زمان خاصی دارد که این زمان وابسته به آیتم های مختلفی است و ممکن است طی سه تا پنج سال به مرحله اجرا برسد.

طهماسبی اضافه کرد: عزم فراهم سازی این زیر ساخت ها وجود دارد اما در برخی حوزه ها بیشتر و در برخی کمتر، هر وزارتخانه هم باید کارهای خود به انجام برساند، چرا که ماموریت وزارتخانه های مختلف، متفاوت است و خدمات متمایزی ارائه می کنند و از همین رو یک وزارتخانه به تنهایی نمی تواند کار را پیش ببرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر همین حساب هر وزارتخانه و سازمان مرکزی موظف است که سامانه ها و ابزارهای دولت الکترونیک را با امکاناتی که در اختیار دارد پیش ببرد و آن را عملیاتی کند.

وی افزود: زنجان از نظر پیشرفت عملیاتی دولت الکترونیک وضعیت خوبی دارد اما کامل نیست و ما به دنبال بیشتر از اینها هستیم.

طهماسبی اظهار داشت: با تمام توانمان تلاش کرده ایم در تمام حوزه های کاری اهمیت دولت الکترونیک را نهادینه کنیم و همراهی خوبی هم در این زمینه می بینیم اما این همراهی چون از طریق وزارتخانه باید انجام شود، با کندی پیش می رود.

ششمین نمایشگاه الکامپ زنجان از سوم تا ششم مهر در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین برگزار شد.

ارسال نظرات