مسئول بسیج جامعه زنان کردستان امروز در همایش تجلیل از زنان رزمنده و ایثاگر کردستان از زنان به عنوان یکی از مهم‌ترین عنصر‌های اجتماعی درطول هشت سال دفاع مقدس نام برد.
کد خبر: ۹۰۶۳۳۳۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناهید منصوری مسئول بسیج جامعه زنان کردستان صبح امروز در همایش تجلیل از زنان رزمنده و ایثاگر کردستان که در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد اظهار کرد: زنان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس دوشادوش مردان در صحنه‌های مختلف حق علیه باطل حضور پررنگی داشتند.

وی به تقویت روحیه رزمندگان برای حضوری هر چه پرشورتر در جبهه‏ها توسط زنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بستن پیشانی بند‌های مسافران جبهه و جنگ توسط مادران و بستن کوله بار سفرشان در اعزام‌ها و آنان را مهیای اعزام به جبهه کردن را هیچگاه نمی‌توان فراموش کرد که نقش زنان در خلق حماسه دفاع مقدس بی بدیل بوده است.

منصوری افزود: در دوران دفاع مقدس ملت ایران از تمام هستی و زندگی خودشان گذشتند و با حضور گسترده در جبهه‌های جنگ دشمنان را شکست دادند و اجازه تصرف یک وجب از خاک ایران را به دشمنان ندادند.

در ادامه دکتر مریم مجتهد زاده رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه سر تعظیم فرود می‌آورم به احترام خانواده معظم شهدا که در مسیر تاریخ اسلام نقش شایسته‌ای ایفا کرده‌اند، اظهار کرد: فرشتگانی از ایران اسلامی‌و کشور‌های مقاومت، از جانشان مایه گذاشتند و تماشاگر صحنه نبودند و در میدان بودند و افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به راهکار‌های مقابله با جنگ نرم دشمن افزود:با بهره گیری از سازوکار‌های مختلف، هم می‌توان از اعمال تهدیدات نرم پیشگیری کرد و هم می‌توان با مداخله‌های مؤثر، دامنه اثرات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن‌ها را کاهش داده و یا از میان برد.

مجتهد زاده به نقش زنان در تغییر مسیر تاریخ سازی اشاره کرد و افزود:باید توجه داشت در آئین اسلامی امروزه شاهد آن هستیم که زنان توانسته اند توانمندی‌های خود را در زمینه گوناگون علمی – پژوهشی و اجرایی زیادی به اثبات برسانند.

دکتر مجتهدزاده خاطر نشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه کشور‌ها یک طرف و کشور ما تنها بوده به گونه‌ای که حتی سیم خاردار را وارد می‌کردیم که با مقاومت و ایثار رزمندگان پیروز میدان بودیم که اکنون جوانان ما باید شهدا را بشناسند و این بزرگواران را الگوی خود قرار دهند و بدانند اگر امروز ایران به افتخارات علمی فراوان دست یافت مرهون صلابت و از خودگذشتگی شهدا بود.


در پایان این همایش از ده نفر از زنان رزمنده و ایثارگر کردستانی تجلیل بعمل آمد و از کتاب اقلیم آسمانی که در آن خاطرات ده شهیدزه زن مریوان نگاشته شده است رونمایی گردید.
ارسال نظرات