مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: عدم توجه به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان نیازمند تامل است.
کد خبر: ۹۰۶۳۳۸۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

امیرحسین پورگلوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: عدم توجه به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان در پذیرش دانشجویان جدیدالورود سبب شده دانشجویان پذیرفته شده در رشته علوم تربیتی سال ۹۷ برای تحصیل در ۴ شهرستان زابل، سراوان، ایرانشهر و چابهار تقسیم شوند.

وی افزود: قطعا عامل اصلی تقسیم بندی دانشجویان جدید الورود رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان بی تدبیری مسئولان مربوطه کشوری بوده است.

پور گلوی با بیان اینکه این تقسیم‌بندی‌ها قطعا ضربات مهلکی را در آینده به نظام آموزشی استان وارد می‌کند، گفت: نبود اساتید مجرب و عدم حضور دانشجویان در فضای دانشگاهی قطعا برای دانشجویان جدیدالورود مسائل مختلف را ایجاد خواهد کرد.

وی  بیان کرد: این رویکرد که تنها با هدف تامین و جبران نیروی انسانی در آموزش و پرورش اتفاق افتاده است، نه تنها سبب تربیت معلمین مجرب نخواهد شد بلکه با اهداف و وظایف والایی که دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه‌ها در کشور دارد، هم خوانی و مغایرت ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت فضای دانشگاه و دوران دانشجویی، دانشجویان باید در طول تحصیل خود در این فضا و در میان سایر محصلان حضور داشته باشند، اما برگزاری کلاس‌های درس دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان در مدارس شهرستان‌های ذکر شده سبب می‌شود که این افراد دوره دانشجویی خود را در دانشگاه و فضای دانشجویی سپری نکنند.

وی با بیان اینکه به گفته مسؤولان مربوطه ظرفیت پردیس شهید مطهری(ره) دانشگاه فرهنگیان پذیرش ۶۰۰ نفر است، گفت: امسال در اقدامی قابل تامل ۵۹۰ دانشجو و به طور کلی دو برابر ظرفیت پذیرش داشته و مسئولان متولی مجبور شدند تعدادی از دانشجویان جدیدالورود در رشته علوم تربیتی را در مدارس سطح شهرستان‌ها تقسیم کنند که جای بررسی دارد.

وی افزود: لازم است مسئولان کشوری و استانی مربوطه در این زمینه راهکار مناسب را اندیشیده و فضای مناسب را برای تحصیل دانشجویان جدیدالورود فراهم کنند.
ارسال نظرات