رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز خبر داد

مسجد صادقیه در تبریز افتتاح خواهد شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز گفت: با تکمیل امور عمرانی و میراثی مسجد صادقیه، این مسجد به زودی جهت استفاده عموم بازگشایی و افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۴۰۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

به گزارش برگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام جعفری از افتتاح مسجد صادقیه خبر داد و اظهار داشت: این مسجد، از مساجد تاریخی دوره قاجاریه می باشد که توسط میرزا محمد صادق بنا شده است.

وی اضافه کرد: میرزا محمد صادق علاوه بر مسجد صادقیه، ۳۸۰ باب مغازه و روستاهای بسیاری را وقف عمران و آبادانی طلاب و حوزه های علمیه کرده است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: میرزا محمد ابراهیم ظهیرالدوله برادر میرزا محمد صادق نیز مسجد ظهریه را که جنب امام زاده سیدحمزه(ع) می باشد را احداث و وقف کرده است.

وی با اشاره به تشابهات قابل توجه در موقوفات این دو برادر، گفت: از این دو برادر، وقف برای ساخت حوزه علمیه، ساخت مسجد و آب انبار به طور مشابه به یادگار مانده است.

رئیس  اوقاف ناحیه یک تبریز افزود: متاسفانه حوزه علمیه ظهیریه که در کنار امام زاده سیدحمزه(ع) واقع شده بود، در طرح توسعه مقبره الشعرا از بین رفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار