خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

دشمنان به‌دنبال نابودی انقلاب اسلامی هستند/ در برابر فشار و سلطه‌طلبی استکبار کوتاه نمی‌آییم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال نابودی انقلاب اسلامی بوده و هستند، گفت: در برابر فشار و سلطه‌طلبی استکبار کوتاه نمی‌آییم.
کد خبر: ۹۰۶۳۵۴۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاج‌صادقی در مراسم تودیع معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) و قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه دفاع مقدس ما نشأت گرفته و در امتداد عاشورا است و 3 ویژگی را از آن به ارث برده است، اظهار داشت: نخستین ویژگی نهضت امام حسین(ع) تقدس و ارزش دارد، این نهضت میان همه حوادث تاریخ اسلام بی نظیر است.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی نهضت امام حسین(ع) ماندگاری است، افزود: همه دشمنان با همه ابزار، دست به دست هم دادند تا این خورشید کم فروغ شود اما خدا اراده کرده است که عاشورا پرفروغ‌تر، شفاف‌تر و زنده‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اثرگذاری و کارکرد نهضت عاشورا سومین ویژگی آن است، عنوان کرد: علت باقی ماندن اسلام، نهضت امام حسین(ع) است، آن حضرت تنها در سال 1361 اسلام را از دست بدعت‌ها نجات نداد بلکه نهضت عاشورا همه زمان را در برگرفته است و همواره اسلام را زنده نگهداشته است؛ عاشورا طلوعی بدون غروب بود.

وی با بیان اینکه نهضت عاشورا توسط حضرت بقیت الله تداوم می‌یابد، تصریح کرد: امام راحل می فرمایند که جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به این معنا است که انسان در هر مکان و هر زمان، کربلا و عاشورا را ببینیم و مشاهده کند که در چه وضعیتی به سر می برد.

حجت‌الاسلام حاج‌صادقی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس از جنس جنگ بود اما مقدس است چراکه ما آغاز کننده جنگ نبوده‌ایم و دفاع کرد‌ایم؛ این دفاع ارزشمند است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس همچون نهضت عاشورا ماندگار است، گفت: دفاع مقدس از قاموس انقلاب اسلامی پاک شدنی نیست، برخی می‌گویند چرا پس از 30 سال، هنوز از دفاع مقدس سخن می‌گوید، در پاسخ باید گفت تا انقلاب وجود دارد، دفاع مقدس نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی اثرگذاری دفاع مقدس ابراز کرد: دشمنان به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بوده و هستند؛ آنان به بهانه انرژی هسته‌ای و غیره به دنبال نابودی انقلاب هستند، دشمنان انقلاب اسلامی نتوانستند انقلاب را نابود کنند و قصد داشتند با جنگ مانع از صدور انقلاب بشوند اما دفاع مقدس عامل باقی ماندن و صدور انقلاب اسلامی شد.

وی یادآور شد: ما هنوز می‌دانیم که خیلی از خطرهای مسیر انقلاب را دفاع مقدس برطرف کرد و برکات آن ادامه دارد، باید دانست که دفاع مقدس تعطیلی ندارد و تا دشمن و دشمنی وجود دارد، دفاع مقدس نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب درباره ماندگاری دفاع مقدس می‌فرمایند چون انقلاب زنده و در حال حرکت است، دشمن دارد و محافظ و مدافع می‌خواهد، البته نوع دفاع متفاوت است؛ روزی دشمن به خرمشهر حمله کرد و ما در جهاد اصغر از خرمشهر دفاع کردیم، اما امروز دفاع مقدس در صحنه جهاد کبیر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز ما در برابر فشار و سلطه طلبی استکبار کوتاه نمی‌آییم و با شعار هیهات من‌الذله که از امام حسین(ع) یاد گرفته‌ایم و همانگونه که عاشورا تعطیلی و پایان ندارد، دفاع مقدس نیز پایان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن بداند که در دوران تهاجم سخت، فرزندان این امت و ملت در برابر دشمن ایستادند و شهید دادند و امروز نیز شهید 4 ساله روی دستشان تشییع می‌شود اما سلطه آمریکا را نمی‌پذیرند.

حجت‌الاسلام با اشاره به رمز تقدس و ماندگاری دفاع مقدس یادآور شد: خدایی بودن رمز تقدس، ماندگاری و اثرگذاری دفاع مقدس است، هر چیزی رنگ الهی پیدا کرد، ارزش و تقدس پیدا می‌کند، خدا ماندگار است و هر کاری خدایی شد، ماندگار می‌شود و اثرگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدا چون کار خدایی انجام دادند، ماندگار شدند، گفت: ما در جلسات امام حسین(ع) فقط ذکر نمی‌گوییم بلکه یاد می‌گیریم در جبهه امام حسین(ع) بمانیم؛ در حقیقت عاشورا جلوه درگیری بندگی خدا و بندگی مردم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اهل بیت(ع) سختی دوران اسارت را تحمل کردند اما هیچ گلایه‌ای نداشتند و از خدا شکایتی نکردند؛ حتی دشمن به آنان می‌گوید «دیدید خدا با شما چه کرد» اما عقیله بنی هاشم در پاسخ می‌فرماید «ما رایت الا جمیلا»

وی گفت: اگر کار برای خدا انجام شود، تحمل همه سختی‌ها آسان می‌شود؛ شاید سخت‌ترین لحظه برای امام حسین(ع) آن زمانی بود که فرزند شیرخوارش بر روی دست پدر، با یک تیر سه شعبه به شهادت رسید اما امام حسین(ع) می‌فرمایند خدا می‌بیند که در محضر خدا تحمل این سختی‌ها آسان است.

حجت‌الاسلام حاج‌صادقی با اشاره به حمله کور تروریستی اهواز گفت: دشمنان به لطف الهی آن چنان پشیمان شوند که دیگر جرأت انجام این حرکات را نداشته باشند، آنان به یاد دارند که زمانی که 7 نفر از نیروهای سپاه در سوریه به شهادت رسیدند، چندین مقر از تروریست‌ها نابود شد؛ ما عاقلانه و خردمندانه مراکز قدرت تروریست‌ها را از بین می‌بریم.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار