مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان:

ویژگی هدفمند جنگ نرم، تهاجم بر ساختار فرهنگی/دشمن جوانان را مورد هجمه فرهنگی خود قرار داده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان گفت: امروز دشمن جوانان را مورد هجمه فرهنگی خود قرار داده است و در این راستا آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت ترفند های دشمنان را خنثی می کند.
کد خبر: ۹۰۶۳۶۳۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

حجت الاسلام والمسلمین راسخی در گفت و گو با خبرنگار بسیج از سمنان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)بیان کرد: در عالم هستی هر آنچه را که بخواهیم زنده نگه داریم باید از آن یاد کنیم و یا در مورد آن کتاب بنویسیم تا به درستی به نسل های بعد انتقال پیدا کند و از تحریف آن جلوگیری شود؛همانند ۸ سال جنگ تحمیلی که تاکنون به درستی و به صورت کامل از آن یاد می‌شود و ان شاالله به نسل های بعد انتقال پیدا میکند.
وی افزود: از دیدگاه من یکی از حوادث مهم تاریخ که عید سعید غدیر خم است به درستی یاد نمی شود؛ چراکه این عید از عظمت بسیار زیادی برخوردار است و باید بیشتر از اینها برای شیعیان یادآوری شود اگر در خصوص دفاع مقدس نیز کم کاری شود این واقعه و اتفاق مهم تاریخ جمهوری اسلامی ایران مظلوم واقع می شود و به درستی به نسل های بعد انتقال پیدا نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی همانند نهالی نو بود مردم ما با توان خود و با شور و شوقی که برای حفظ انقلاب داشتند در مقابل دشمن ایستادگی کردند؛ جوانان انقلابی ما توانستند در مقابل هجمه‌های چند جانبه دشمن ایستادگی کنند و آن هجمه ها را مهار کنند و به پیروزی برسند.
حجت الاسلام والمسلمین راسخی اظهار کرد: جوانان عزیز در زندگی فعلی دارای نقش بسزایی هستند و جمعیت تاثیر گذاری را تشکیل می دهند؛بنابراین اتفاق های گذشته را باید به درستی به آنها انتقال دهیم و این مورد تنها با بازگو کردن خاطرات از کسانی که در جبهه حضور داشتند عملی می شود؛یکی دیگر از عواملی که باید در مورد جوانان مورد توجه قرار بگیرد اجرای نمایشگاه های جنگی مثل نمایشگاهی که در ابتدای جاده سلامت برگزار شده است می باشد؛ همچنین اجرای نمایشنامه در رادیو و صدا و سیما برای جوانان مفید می باشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان ادامه داد: آنچه که مسلم است این است که ما اکنون نیز در جنگ با دشمن قرار داریم اما روش به لحاظ تاکتیک دشمن فرق کرده است به طوری که ۳۸ سال پیش ما جنگ فیزیکی داشتیم و باسلاح های مرگبار و کشنده روبه‌رو بودیم اما اکنون بعد از چندین سال دشمن به این نتیجه رسیده است که با جنگ فیزیکی نمی‌تواند پیروز شود و سلاح های خود را با جنگ تبلیغاتی و فرهنگی و مجازی تعویض کردند.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از روش های امروز دشمن راه اندازی جنگ اقتصادی بر علیه ایران است.
وی خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ روانی و تبلیغاتی خود میخواهد رقیب خود یعنی ایران را ازمیدان حذف کند اما خیلی از مواقع صدای طبل خالی دشمن می آید.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان ادامه داد: ابرقدرت‌هایی همانند آمریکا مشکلات بیشتری در کشور خود دارند مثلاً آمریکا یکی از بدهکارترین کشورهای دنیا است اما با ایجاد جنگ روانی می خواهد بر این مشکلات پیروز شود؛ به لطف خدا ایران با ذخایر معدنی خوبی که دارد در جایگاه مناسبی قرار دارد وی تصریح کرد متاسفانه جنگ امروز دیگر در مرزها قرار ندارد بلکه در منازل ما و سفره های ما است امروز جنگ فرهنگی و ایدئولوژی هدفمند جایگزین جنگ فیزیکی شده است؛ رزمندگان دوران دفاع مقدس افرادی بودند که از منازل خود به سوی مناطق جنگی می ‌رفتند اما اکنون همه مردم و به خصوص جوانان به نوعی رزمنده محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: هدف جنگ امروز بیشتر جوانان و نوجوانان هستند چراکه آگاهی آنها کم است و سوالات بیشتری در ذهن آنها قرار دارد.
وی افزود: در طول انقلاب اسلامی هرگاه به مشکلی بر خوردیم پرچم سیدالشهدا به داد ما رسید؛ در سال ۸۸ که دشمن با نقشه های متعدد خودمی‌توانند به هدف های خود برسند پرچم حضرت امام حسین علیه السلام مانع اهداف دشمن شد امسال نیز مصادف شدن هفته دفاع مقدس با ایام محرم را باید به فال نیک بگیریم چرا که امروز نیز دشمن تمام توان خود را علیه ایران به کار گرفته است و به یقین پرچم امام حسین ما را یاری می کند و دشمن همانند همیشه مایوس خواهد ماند.
وی ادامه داد: خیلی ها تصور می‌کردند که امسال با وجود مشکلات اقتصادی سفره امام حسین با شور سالهای گذشته برگزار نشود اما لطف امام حسین و برکت نام ایشان امسال را از سال های گذشته با شور بیشتری برگزار کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار