خبرهای داغ:
وارثی گفت: ۵ هزار و ۱۷۸ نفر ناشنوا در کل استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر خانم، ۳ هزار و ‌۷۸ نفر آقا می باشند و در مجموع ۲ هزار و ۴۶۴ نفر ناشنوا در شهرستان قزوین از خدمات حوزه توانبخشی استفاده می کنند.
کد خبر: ۹۰۶۳۷۴۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان بازدیدی از مرکز توانبخشی روزانه ناشنوایان پرنیان، با حضور احد چگینی عضو شورای شهر قزوین، مرتضی آقا علیخانی بخشدار قزوین، مریم بیدخام معاون امور اجتماعی استانداری، معصومه مرادیان مسوول امور بانوان استانداری، آتشگران، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان، اکبرشاهی رئیس بهزیستی شهرستان قزوین و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.  
 
علیرضا وارثی در این مراسم بیان کرد: 
با توجه به برنامه های توانبخشی اداره کل بهزیستی، پیشگیری از ناشنوایی از طریق غربالگری در بدو زایمان با ازمایشات مربوطه تشخیص داده می شود.
 
وی گفت: در بحث توانمندسازی،
از طریق کاشت حلزون اقدامات توانبخشی در مدت شش ماه تا دوسال برای ناشنوایان انجام می شود.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: مرکز روزانه خصوصی توانبخشی ناشنوایان پرنیان با ظرفیت چهل نفر مشغول فعالیت است که مراجعین و جامعه هدف، دوره تکمیلی توانبخشی را در این مکان طی میکنند. 
 
وارثی ضمن اشاره به کمک هزینه نگهداری ناشنوایان عنوان‌کرد: به ازای هر نفر ۴۳۵ هزار تومان هرماه به عنوان کمک هزینه درمان این افراد پرداخت می شود و این امر تا پایان دوره درمان وجود دارد.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: این افراد، شهروندان شهر هستند و بهزیستی فقط تسهیل کننده است اما امور مربوط به زندگی آنها باید از طریق دستگاه های دیگر انجام شود.
 
وارثی با اشاره به تعداد ناشنوایان استان اضافه کرد: ۵ هزار و ۱۷۸ نفر ناشنوا در کل استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر خانم، ۳ هزار و ‌۷۸ نفر آقا می باشند و در مجموع ۲ هزار و ۴۶۴ نفر ناشنوا در شهرستان قزوین از خدمات حوزه توانبخشی استفاده می کنند.
 
وی ضمن اشاره به ایجاد استغال برای افراد واجد شرایط ناشنوا تصریح کرد: در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجد اشتغال در استان وجود دارد که از این تعداد برای حدود ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است که این امر نیاز به همکاری شهرداری جهت ایجاد شغل در مراکز مختلف خدمات شهری می باشد چرا که ناشنوایان به دلیل عدم بهره مندی از قدرت شنیداری، از محرومترین گروههای اجتماع هستند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها