مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 255 وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری می کنند، گفت: وکلای نیکوکار در شش ماهه نخست امسال 319 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد انجام دادند.
کد خبر: ۹۰۶۳۷۵۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی، ادامه داد: وکلای نیکوکار در یک روز از هفته برای انجام خدمت حقوقی به مددجویان در میز خدمت کمیته امداد استان حضور می یابند.                                                                  

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری از مجموع 367 پرونده حقوقی مددجویان، 270 پرونده حقوقی حل و فصل شده و 97 پرونده نیز در محاکم قضایی در حال پیگیری و بررسی است.                                                   

کلامی با اشاره به اینکه 31 میز خدمت حقوقی باهدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان در این نهاد تشکیل‌شده است، عنوان کرد: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.                                 

وی با اعلام اینکه 742 مورد خدمت حقوقی به مددجویان توسط وکلای نیکوکار و اداره حقوقی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی انجام شده است، گفت: در شش ماهه نخست امسال 44 مورد پرونده حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد به صدور رای در دادگاه و اجرای حکم منجر شده است.

  کلامی بابیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 379 مشاوره حقوقی به مددجویان ارائه شده است، بیان کرد: از این تعداد 319 مورد مشاوره حقوقی توسط وکلای نیکوکار و بقیه توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان انجام شده است.               

وی با یادآوری تفاهم نامه این نهاد با کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی، گفت: طبق این تفاهم نامه تنظیم هر نوع سند برای مددجویان در دفاتر اسناد رسمی با 50 درصد تخفیف انجام می شود.       

کلامی با اشاره به تفاهم‌نامه این نهاد با کانون وکلای دادگستری و سازمان بسیج حقوقدانان  استان آذربایجان شرقی به‌منظور بهره‌مندی مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای، افزود: طبق این تفاهم‌نامه‌ها ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در یک روز از هفته و به‌صورت رایگان انجام می‌شود.                            

ارسال نظرات