جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی 27 حضرت محمد رسول ا...(ص)گفت: مهمترین ملاک برتری رزمندگان اسلام دردوران دفاع مقدس ولایت مداری آنها بود
کد خبر: ۹۰۶۳۹۲۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار حسن شریفیان جانشین فرمانده لشکرعملیاتی 27 حضرت محمد رسول ا...(ص) ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: جنگ و تجاوز رژیم بعث عراق در سی و یکم شهرویور ماه سال پنجاه و نه به خاک میهن اسلامی و انقلاب نوپا به نیت جنگ سه روزه آغاز شده بود ولی با مقاومت و دفاع جوانان انقلابی و متدین که به فرمان رهبر کبیرانقلاب لبیک گفتند و در مقابل عراقی ها ایستادگی کردند.
این مقام مسئول ادامه داد: شاید جوانان امروز بگویند که چرا به هشت ساله دفاع مقدس می گویند مقدس؟ از آنجائی که معنویت جبهه ها از اردوگاه های دوکوهه،قلاجه،کوزران و کرخه گرفته تا خط های پدافندی و شب های عملیات با اجرای عملیت های پی در پی اما با صلابت در برابر دشمن بعثی مقاومت کردند و خم به ابرو نیاوردند.
جانشین فرمانده لشکر27 محمد رسول ا...(ص) تصریح کرد: ولایت مداری رزمندگان اسلام چنان بود که همه تعلقات دنیایی را رها کرده و در اطاعت پذیری از فرماندهان و قبول ماموریت های خطرناک از یکدیگر سبقت می گرفتند و گوئی در این فضای مقدس و دانشگاه انسان سازی، هرآنچه از معارف دینی در پای منبرهای علماء شنیده بودند یک به یک در عمل و رفتار اجرا می کردند. ایثار ، از خودگذشتگی،اخلاص و تواضع به یکدیگر،محبت و مهربانی،اعتقاد محکم به واجبات ومستحبات و ترک محرمات و مکروهات همه در آنها مشهود بود.
وی تاکید کرد: اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: شهداء ره صد ساله را یک شبه طی کردند، حقیقتا کلامی پرمغز و حقیقتی بود،البته این خاصیت فضای معنوی جبهه ها بود.هرکس داوطلب در آن وارد می شد، این خصوصات را نداشت چرا که از داوطلبین سختگیری صورت نمی گرفت و همه با میل و اراده رفتن داشتند می آمدند ولی وقتی در بین رزمندگان و محیط جبهه قرار می گرفتند چنان تحت تاثیر قرار می گرفتند و متحول می شدند که باورکردنی نبود.
شریفیان گفت: این یکی از ویژگی های مهم دفاع مقدس است که تا به امروز دل صدها بازدید کننده راهیان نور، دختران و پسران دانشجو و حتی توریست های خارجی را متحول می کند و هنوز شگفت آفرین هست اگر بگوئیم قطعه ای از بهشت است، اقراق نکرده ایم.
جانشین فرمانده لشکر27 در خاتمه اذعان داشت: باید گفت که هیچ زبان و قلمی نمی تواند دفاع مقدس را توصیف کند که ره صد ساله به یک شب با معادلات دنیادی قابل فهم نیست بلکه اسرار آن در درس گرفتن از مکتب عاشورا و کربلاست. امام حسین(ع) فدایی دین و شریعت اسلامی شد، درسی بالاتر از این و الگوئی روشن تر از امام حسین(ع) و اهل بیت مطهرش نیست. امروز هم ما از مکتب عاشورا به امام زمان(عج) و نائب برحقش امام خامنه ای لبیک می گوئیم ومنتقم خون شهیدان صدر اسلام تاکنون هستیم و س.گند می خوریم که با دوستداران اباعبدا...الحسین(ع) در سراسر دنیا دوست و با دشمنان او از آل زیاد و آل مروان گرفته تا آل سعود و صهیونیسم داخلی و خارجی و اهل نفاق دشمنیم. ان شاا...
انتهای خبر

ارسال نظرات