فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) گفت: با توجه به بیانات رهبر انقلاب در مورد تحقق دولت و کشور اسلامی، محلات اسلامی نماد ایجاد این مهم در کشور است.
کد خبر: ۹۰۶۳۹۵۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار حسن حسن زاده در دیدار اعضای قرارگاه شهید شاطری سپاه استان سمنان با نماینده، ولی فقیه در استان در سخنانی با اشاره به مراحل شکل گیری تمدن اسلامی از دیدگاه رهبر انقلاب اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، شکل گیری نظام اسلامی، کارآمدی دولت اسلامی به مفهوم عام آن که ما در این بخش هنوز به نتیجه نرسیده ایم، کشور اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی مراحل تحقق تمدن اسلامی از دیدگاه رهبری فرزانه انقلاب است.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به این مهم نیاز به برنامه ریزی است افزود: یکی از موضوعات در این زمینه تبلور حرمت انقلابی و مدیریت برگرفته مردم در سطح کشور است تا شاهد تحقق دولت اسلامی با عملکرد خودش و هم کشور و ملت اسلامی باشیم.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با بیان اینکه برای رسیدن به این مهم باید نقاط را متصل کنیم که شهر، شهرستان و استان و بعد کشور است گفت: کوچکترین نقطه شکل گیری این محوریت و مدیریت انقلاب و جهادی محلات است که محله‌های اسلامی در این راستا با ویژگی‌های خاص شما گرفته است.
وی با اشاره به اینکه امسال ۲۲ محله اسلامی در سطح استان شکل گرفته است و دفاتر آن‌ها راه اندازی شده است بیان کرد: ۱۰ تا ۱۳ کمیته در این محلات فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند که این‌ها بعد از تجربیات موفق این طرح در چند محله اسلامی در سمنان و شاهرود سایر نقاط در ۲۲ محله امسال تعمیم داده شد و سال بعد ۲۲ محله و سال بعدش نیز ۲۲ محله تا به ۸۸ محله در افق ۱۴۰۰ برسیم که با کارآمدی این محلات در استان این رویه خودش را به سایر محلات تعمیم دهد و به شکل فرهنگی مانند. ایثار و مقاومت و دفاع مقدس تبدیل شود که وقتی در لبنان و فلسطین رفت خودش جایش را باز کند و این اتفاق خواهد افتاد.
حسن زاده با اشاره به ویژگی‌های این طرح عنوان کرد: تقویت مدیریت شورایی و مشارکت مردم که هنر نظام است و دفاع مقدس هم اینگونه با حضور مردم در متن محقق شد نه سوری و ظاهری و مدیریت محله نیز با همین اولویت سنجی نیاز‌ها اداره شود و توانمند سازی مردم برای پیگیری مطالبات خودشان که دو شاخصه اینکه نیازمندی را از کجا دنبال کنند و دوم مسئول کار‌های مردم را آشنا می‌شود و کار‌ها بهتر پیش می‌رود که ارزشمند است.
وی با اشاره به برگزاری دوره توانمند سازی مدیران در مشهد که هر سال برگزار خواهد شد افزود: کمیته‌های دهگانه در عرصه‌های مختلف بهداشتی، عمرانی، محرومیت زدایی، جوانان و ... فعالیت و معطوف به محله تنظیم و زیر نظر قرارگاه شهرستانی و استانی پیگیری و تسهیل می‌شود.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با اشاره به علت نامگذاری قرارگاه به نام سردار شاطری گفت: این شهید در بحث مهندسی و بازسازی لبنان نقش اثرگذاری داشتند و الگوی اقدامات این شهید در سوریه حال پیگیری است و ما شاهد فعالیت ایشان در لبنان بودیم که افتخار مدیریت جهادی انقلابی ایرانی است.
وی افزود: امیدواریم تلاش‌های ما با الگوگیری از روحیه این شهید در محلات اسلامی آسیب‌های اجتماعی کاهش و ارزش‌ها معنوی و مادی و رفاهی و سلامت جسمی و روانی افزایش یابد و در نهایت شهر و استان و کشور اسلامی با عنایت خداوند داشته باشیم.
حسن زاده همچنین به درخواست شش استان برای پیاده سازی این طرح در استان هایشان را بیان کرد و افزود: کارگاه‌های آموزشی و تبادل تجربیات برای این استان‌ها برگزار و در حال تعمیم این طرح به کل کشور هستیم تا شاهد کشور و امت اسلامی باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها