دانشگاه صنعتی شاهرود در کنار ۱۰ دانشگاه دیگر برای اولین بار در رتبه بندی تایمز حضور یافت و در لیست برترین دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۶۴۰۰۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به استناد سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این دانشگاه در کنار ۱۰ دانشگاه دیگر برای اولین بار در رتبه بندی تایمز حضور یافت و در لیست برترین دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.
پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.
این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.
دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست ISC در رابطه با این موضوع گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه بندی می‌کند.
وی با توجه به اینکه در رتبه بندی اخیر در سال ۲۰۱۹ با ورود ۱۱ دانشگاه جدید از جمله دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهد حضور ۲۹ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۲۵۸ دانشگاه برتر جهان از ۸۶ کشور بوده ایم، اظهار امیدواری کرد: این موضوع نوید بخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاه‌های توانمند ایران در رتبه بندی‌های معتبر بین المللی است.
همچنین لازم به ذکر است دانشگاه صنعتی شاهرود در کنار دانشگاه‌های الزهرا، بیرجند، خوارزمی، باهنر کرمان، ارومیه، یزد و زنجان در این ارزیابی در رتبه ۲۲ قرار گرفته است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
https://www.msrt.ir/fa/news/۴۱۶۵۵
ارسال نظرات
پر بیننده ها