با برگزاری مراسمی از نخستین اپلیکیشن بازارچه محصولات روستایی «سُنبل» به عنوان اولین نرم‌افزار بازارچه آنلاین محصولات روستایی و نخستین اپلیکیشن شنعتی استان اردبیل «ایران کالا» با هدف حمایت از تولیدات داخلی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۰۱۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

اولین اپلیکیشن صنعتی و بازارچه محصولات روستایی در اردبیل رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، با برگزاری مراسمی عصر امروز از دو اپلیکیشن اقتصادی، صنعتی و کاربر محور در سالن جلسات اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل رونمایی شد.

این مراسم رونمایی که با مشارکت بسیج، سپاه، اداره‌کل ارتباطات، جهاد کشاورزی، ادارات صنعت و معدن، شهرک‌های صنعتی و دیگر نهادهای مرتبط انجام یافت، با معرفی اولین اپلیکیشن بازارچه آنلاین محصولات روستایی با عنوان «سنبل» همراه گردید.

اپلیکیشن «سنبل» با هدف رونق عرضه و فروش محصولات روستایی و حذف واسطه‌هایی که بخش اعظمی از سود کشاورزان را به خود اختصاص می‌دهند طراحی شده تا در ادامه راهکارهای لازم را برای عدم کاهش سود کشاورزان و جلوگیری از افزایش میزان مهاجرت‌ها از روستا به دلیل درآمد کمتر را معرفی نماید.

در این برنامه سعی گردیده تا علاوه بر رونق تولید محصولات روستاییان و فروش بهتر، شرایط مناسب دسترسی شهروندان به محصولات طبیعی و مناسب در زمان کم و قیمت پایین‌تر فراهم شود و با محیط کاربری جذاب و آسان بر مخاطبان خود بیافزاید.

 رونمایی از اولین اپلیکیشن صنعتی استان اردبیل

اولین اپلیکیشن صنعتی و بازارچه محصولات روستایی در اردبیل رونمایی شد

اپلیکیشن «ایران کالا» با هدف حمایت از تولیدات داخل کشور، به دست جوانان توانمند استان اردبیل رونمایی شد.

در معرفی این اپلیکیشن آمده است: با توجه به فضای پیچیده کنونی کسب و کار و پیشرفت فناوری اطلاعات، حرکت‌ها به سمت و سوی استفاده از فناوری‌های نوین برای غلبه بر این پیچیدگی‌ها و بهره‌برداری از حداکثر توان بالقوه بازار اجتناب‌ناپذیر است.

در سال‌های اخیر با حمایت 2 گروه جهادی در استان متشکل از 30 نفر از متخصصان بسیج مهندسین صنعتی پایش و عارضه‌یابی 910 واحد صنعتی استان انجام پذیرفته تا فرصت ها و تهدیدهای موجود در صنایع استان بدست آید.

لذا خروجی اصلی این طرح جامع، طراحی و توسعه اولین اپلیکیشن صنعتی تحت عنوان «ایران کالا» بوده تا با هدف تسهیل، تسریع و افزایش کیفیت زنجیره تأمین واحدهای صنعتی استان زمینه دسترسی به حجم وسیعی از عرضه کنندگان مواد اولیه فراهم شود.

اولین اپلیکیشن صنعتی و بازارچه محصولات روستایی در اردبیل رونمایی شد

بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در این مراسم  اظهار کرد: دو گروه جهادی ۳۰ نفره که همگی از متخصصین استانی هستند پس از چند ماه تحقیق و پزوهش در ۹۱۰ واحد تولیدی و صنعتی استان و عارضه یابی با همت سازمان بسیج مهندسین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به تولید این دو اپلیکیشن دست زدند.



اولین اپلیکیشن صنعتی و بازارچه محصولات روستایی در اردبیل رونمایی شد

وی با اشاره به اینکه یکی از نقایصی که در حوزه فن‌آوری ارتباطات با آن مواجه هستیم، مترادف دانستن شرح وظایف و مسئولیت‌های مجموعه ارتباطات و فناوری با مخابرات است، افزود: در شرایطی که با ایجاد ساختار‌های جدید دستورالعمل و فعالیت‌های مختلفی برای این دو مجموعه درنظر گرفته شده است.

رزمی با بیان اینکه برخی از صاحب‌نظران دیدگاه مشترکی در خصوص عدم متولی بودن اداره‌کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ایجاد اشتغال مستقیم دارند و بر این اعتقاد هستند که ایجاد اشتغال توسط این مجموعه به صورت انجام فعالیت‌های زیرساختی و فراهم آوردن شرایط اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار‌های مختلف است، تصریح کرد: برای مثال چنانچه خدمات اینترنتی در روستا‌ها و بخش‌های مختلف کشور گسترانده می‌شود، فعالیت‌های حاصل از این بستر به صورت غیرمستقیم مولد کار خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه با وجود این تعابیر، در استان اردبیل علاوه بر اینکه در فراهم آوردن زیرساخت‌های فن‌آوری ارتباطات با هدف ایجاد اشتغال گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده بلکه در کارآفرینی به صورت مستقیم نیز ورودی جدی و همه‌جانبه‌ای را شاهد هستیم به طوری که از این استان به عنوان یکی از استان‌های معین شمال کشور در ایجاد اشتغال در حوزه فن‌آوری اطلاعات نام برده می‌شود.

رزمی یادآور شد: تنها هدف ما در حوزه ارتباطات ایجاد کارآفرینی نبوده بلکه هر اقدامی که منجر به بالابردن توانایی جوانان برای کسب ثروت بیشتر و اشتغال مناسب با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی باشد، مد نظر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توسط جوانان اردبیلی بالغ بر ۸۰ اپلیکیشن تولید شده است، گفت: این میزان به مراتب بالاتر از آمار اعلام شده بوده و تنها اپلیکیشن‌هایی که قادر به رصد کردن آن بودیم، در این گزارش اعلام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار داشت: طبق پایشی که در حوزه صنعت و معدن انجام یافت، با هدف پیوند فناوری اطلاعات و ارتباطات با این حوزه، برنامه‌های پیشنهادی مناسبی ارائه شد و در این راستا اولین اپلیکیشن صنعتی استان با نام «کالای ایرانی» با رصد کالا‌های صنعتی استان و اپلیکیشن «سنبل» با هدف توجه به رونق فروش محصولات کشاورزی طراحی و عرضه شد.

ارسال نظرات