جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 27 حضرت محمد رسول ا...(ص)گفت: "ولایت مداری" مهمترین ملاک برتری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۰۶۴۰۳۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 27 حضرت محمد رسول ا...(ص) ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: در 31 شهریور ماه سال 59 رژیم بعث عراق به نیت یک جنگ سه روزه، تجاوز خود را به میهن اسلامی آغاز کرد ولی در عمل با مقاومت جوانان متدین و انقلابی مواجه شد که به فرمان رهبر خود لبیک گفته بودند لذا تا آخرین نفس در راه حفظ آرمان و ارزش های انقلاب اسلامی مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند. 

سرهنگ پاسدار حسن شریفیان در ادامه درخصوص چرایی "تقدس" دفاع مقدس افزود: دلیل مقدس بودن دفاع رزمندگان اسلام در برابر تجاوز بیگانگان این بود که آنان "شیران روز و عابدان شب" بودند به این معنا که رزمندگان از یک طرف باصلابت و قدرت با اجرای عملیات های پی در پی و سخت در مقابل دشمن بعثی مقاومت می کردند و از طرفی دیگر دارای معنویتی مثال زدنی بودند که نظیر آن را ما در اردوگاه های دوکوهه، قلاجه، کوزران، کرخه و همچنین خطوط پدافندی و عملیاتی به چشم خود می دیدیم.

شریفیان تصریح کرد: ولایت مداری رزمندگان اسلام آنچنان بود که آن ها به دلیل رها شدن از تعلقات دنیایی، در اطاعت پذیری از فرماندهان و قبول ماموریت های خطرناک از یکدیگر سبقت می گرفتند و گویی این مجاهدان راه خدا در "جبهه" به عنوان یک دانشگاه انسان سازی، همه ی آنچه از معارف دینی در پای منبر علماء شنیده بودند نظیر ایثار، اخلاص، تواضع، محبت و مهربانی، اعتقاد محکم به واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات را یک به یک در عمل و رفتار اجرا می کردند. 

وی با اشاره به کلامی از حضرت امام خمینی(ره) افزود: فضای جبهه ها بگونه ای بود که وقتی داوطلبین با میل و رغبت شخصی خود وارد میدان نبرد می شدند ممکن بود در ابتدای امر از خصوصیت اخلاقی بارزی برخوردار نباشند ولی وقتی در بین رزمندگان و فضای معنوی جبهه واقع می شدند آنچنان تحت تاثیر این محیط، متحول می شدند که باورکردنی نبود به همین دلیل است که رهبر کبیر انقلاب  فرمودند "شهدا ره صد ساله را یک شبه طی کردند" و حقیقتا این بیان، کلامی بسیار پرمغز و برگرفته از واقعیت است. 

شریفیان در بیان استمرار تاثیر فضای معنوی جبهه ها تصریح کرد: در بیان تاثیرات معنوی فضای مناطق عملیاتی همین بس که امروزه پس از گذشت سال ها از دوران دفاع مقدس ما همچنان شاهد این هستیم که دل صدها بلکه هزاران بازدید کننده راهیان نور اعم از دختر و پسر و دانشجو و حتی توریست های خارجی با دیدن این صحنه ها و شنیدن وصف حال مجاهدان فی سبیل ا... متحول می شود لذا اغراق نکرده ایم اگر بگوییم مناطق جنگی قطعه ای از بهشت است.

جانشین فرمانده لشکر27 حضرت محمد رسول ا...(ص) در پایان اذعان داشت: هیچ زبان و قلمی قادر نبوده و نخواهد بود اسرار دفاع مقدس را که برگرفته از مکتب عاشورا و کربلاست، ثبت نماید چرا که با معادلات دنیایی قابل فهم نیست. امروز هم ما با تکیه بر فرهنگ عاشورا و پیروی از راه امام حسین(ع)، لبیک گویان به امام زمان(عج) و نائب برحقش امام خامنه ای «مدظله العالی»، سوگند یاد می کنیم همگام با دوستداران اباعبدا...الحسین(ع) در سرتاسر جهان در راه انتقام خون شهیدان از استکبار جهانی و آل سعود و صهیونیسم داخلی و خارجی و اهل نفاق از هیچ کوششی دریغ نکنیم. 

ارسال نظرات