در این نامه آمده است: وقتی سردمداران FATF، سران کشوری هستند که خود معترفند داعش را ایجاد نموده اند، تصویب لایحه پیوستن ایران به CFT دقیقا چه هدفی دارد؟
کد خبر: ۹۰۶۴۰۴۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین رجبی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی از ارسال نامه سرگشاده این تشکل دانشجویی به نمایندگان استان در مجلس در خصوص FATF خبرداد و گفت: در این نامه ضمن تشریح ابعاد مختلف گروه اقدام ویژه مالی موسوم به FATF آمده است: وقتی سردمداران FATF، سران کشوری هستند که خود معترفند داعش را ایجاد نموده اند، تصویب لایحه پیوستن ایران به CFT دقیقا چه هدفی دارد؟

در این بیانیه آمده است:مسئله همکاری ایران با گروه اقدام ویژه مالی موسوم به FATF، مدتی است در فضای رسانه ای و نخبگانی مورد ارزیابی گروه های مختلف قرار گرفته است. جریان دانشجویی از همان ابتدا، با توجه به اهمیت این موضوع تحقیقات گسترده خود را آغاز نمود و نتایج آن برای ما محرز شده است بر این اساس با توجه به احتمال بررسی مجدد مسئله پیوستن کشورمان به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به CFT ذکر نکات ذیل را لازم می دانیم؛

1- اولا مشخص شده است که سازمان بین الدولی FATF اساسا کارکرد واقعی ندارد. آیا اگر کشور ما به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم خواهان دریافت اطلاعات مالی گروهک های تروریستی چون الاحوازیه و یا داعش باشد، گروه اقدام ویژه مالی کمک حال ما خواهد بود؟ وقتی سردمداران این مجموعه، سران کشوری هستند که خود معترفند داعش را ایجاد نموده اند، تصویب لایحه پیوستن ایران به CFT دقیقا چه هدفی دارد؟

2- تجربه تلخ برجام ثابت کرده است در ایام منتهی به تصویب چنین لوایحی، دو ادعای خلاف واقع توسط برخی نمایندگان در مجلس طرح می شود. اولا ادعای بهبود وضعیت اقتصادی پس از تصویب این لایحه و دوما استناد به امر مجهول و نامفهومی به نام «تصمیم نظام». بررسی های کارشناسان و تجربه واقعی برجام نشان داد ادعای اول پوچ و نادرست است. در مورد ادعای دوم نیز صراحتا اعلام می داریم ما جز فرامین صریح و علنی رهبر انقلاب و نیز تصمیمات قوا و نهادهای رسمی کشور، چیزی به نام «تصمیم نظام» را به رسمیت نمی شناسیم و نمایندگان مجلس را مسئول مستقیم تصمیماتشان می دانیم.

3- پیوستن به CFT آسیب های قطعی و روشنی دارد. برخی از نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی، مدعی شده اند با لحاظ نمودن «حق شرط» و یا « حق تحفظ » در پیوستن به این معاهده، می توان این آسیب ها را کنترل نمود. این مسئله ادعایی غیرعلمی و غیرواقعی است که با بررسی حداقلی کنوانسیون بین المللی حقوق و معاهدات و با توجه به بندهای CFT، امکان اعلام هیچگونه شرط و یا تحفظی وجود ندارد.

4- شما برای حضور در مجلس شورای اسلامی از مردم شریف مشکین شهر رای گرفته اید و تصمیمات شما مستقیما زندگی و معیشت مردم، امنیت و آرامش آنان را تحت الشعاع قرار می دهد. از این رو از شما خواهش می کنیم به صورت شفاف رای موافق و یا مخالف خود را نسبت به CFT اعلام نمائید. بدون شک جریان دانشجویی در سطح شهرستان و استان پیگیر این مطالبات شفافیت خواهد بود. همچنین خواهشمند است پشت پرده های سیاسی اصرار برخی نمایندگان و مسئولان دولتی را به صورت شفاف توضیح دهید. ابهام، موضع دوپهلو و یا پنهان کاری در مورد این مسئله تضییع حقوق قانونی مردم این شهر و دیار است.

در پایان این نامه خطاب به نمایندگان استان در مجلس آمده است: نمایندگان با اتخاذ تدابیر ویژه ای می توانند با رفع خلاء های قانونی موجود در این زمینه، از هزینه تراشی بی علت برای کشور خودداری کنند و به وظایف قانونی خود برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و مقابله با مشکلات مردم، عمل نمائید.

ارسال نظرات