در جلسه دکتر اصغری با هیئت اندیشه ورزی مرکز بسیج مهندسین صنعتی استان البرز مطرح شد:
در جلسه دکتر اصغری جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با هیئت اندیشه ورزی مرکز بسیج مهندسین صنعتی استان البرز، سهولت در اتصال به شبکه، خرید نقدی و راحتی کار در نصب و اتصال به عنوان مزایای طرح جهاد روشنایی مطرح شدند.
کد خبر: ۹۰۶۴۱۰۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، جلسه هیئت اندیشه ورزی با حضور دکتر اصغری جانشین محترم سازمان بسیج مهندسین صنعتی، مهندس رجبی مدیر مرکز بسیج مهندسین صنعتی استان البرز، دکتر قاسمی دبیرکل محترم اتاق بازرگانی، صنایع، م. عادن و کشاورزی استان البرز، ریاست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت، ریاست محترم مرکز راهبردی ستاد سپاه استان البرز، نماینده محترم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، معاون محترم کمیته امداد امام خمینی، مدیر مرکز علمی پژوهشی استان البرز، ریاست محترم توزیع برق استان البرز، نماینده محترم انرژی خورشیدی استان البرز، مسئولین کانون‌های بسیج مهندسین صنعتی استان البرز و تنی چند از مسئولین استانی به محوریت موضوع طرح جهاد روشنایی در محل سالن جلسات بسیج مهندسین برگزار گردید.

از میهمانان با صرف صبحانه پذیرایی گردید و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط بسیجی مهندس محمود جوادی جلسه بطور رسمی آغاز گردید. در ابتدای مراسم مهندس رجبی با تقدیر و تشکر از میهمانان و توضیحاتی چند در مورد جهاد روشنایی و فلسفه انرژی‌های پاک بخصوص انرژی خورشیدی ایراد کردند.

پس از بیانات مهندس رجبی، جناب آقای دکتر اصغری شروع به ایراد سخنرانی در حوزه جهاد روشنایی، طرح‌های انجام گرفته، چرایی و چگونگی ورود بسیج به طرح جهاد روشنایی، حمایت‌های صورت گرفته توسط سازمان بسیج مهندسین صنعتی و خلاصه کار‌های انجام گرفته توسط بسیج کردند. ایشان همچنین توضیحاتی در مورد وام‌ها و نحوه باز پرداخت آن‌ها دادند و نیاز به هماهنگی همه جانبه همه‌ی ارگان در این طرح ملی جهادی را امری مبرم و ضروری دانستند. در ادامه دکتر به بیان مستنداتی در این حوزه پرداختند و فرموند ۱۸ شرکت نت و کارگروه‌هایی بصورت گروه جهادی به شرکت توانیر معرفی شده‌اند. در پایان دکتر از مهندس رجبی روال اجرایی کار گروه‌ها تشریح شود، کارگروه‌های تشکیل یافته باید برای تمام ظرفیت‌های استان باشد و شناسایی نقاط اولویت دار برای این طرح جهادی را خواستار شدند. سپس مهندس رجبی با بیان تمامی کار‌های صورت گرفته توسط سازمان در این حوزه پرداختند و کار‌ها و توان استان البرز را در این حوزه توضیح دادند و یادآور شدند که این موضوع نو پا در بسیج استان با قدرت در مسیر ترسیمی این سازمان در حرکت است.

سپس آقای دکتر اسکندری ریاست محترم توزیع برق استان البرز در مورد مسئله احتیاج به انرژی پاک بخصوص انرژی خورشیدی نکاتی گفتند و به بیان مستندات مالی این سیستم پرداختند و افزودند که هزینه خرید برق ازمردم ۳۲۰-۸۰۰ تومان است، ولی هزینه فروش آن به مردم ۹۰ تومان است که نشان از سودآور بودن این سیستم برای مردم است و خاطر نشان کردند که مزایای این سیستم شامل سهولت در اتصال به شبکه، خرید نقدی، راحتی کار در نصب و اتصال را گفتند. جناب اسکندری در ادامه عرایض خود فرمودند: ظرفیت‌های ایران بخصوص استان البرز در زمینه انرژی خورشیدی بسیار بالاست. در پایان آقای اسکندری تاکید کردند که بسیج در این حوزه می‌تواند بسیار موثمر ثمر باشد.

بعد ازین تمامی حضار به بیان نقطه نظرات مشکلات و سوالات خود در این زمینه کردند؛ که دکتر اصغری در پاسخ یکی از بسیجیان حاضر گفت که بسیج ظرفیت بالایی دارد، چون در گستردگی بالایی دارد بسیج و مهندس با تاکید بر این موضوع از توان بالای استان البرز در این طرح خبر داد. دکتر اسکندری در پاسخ به آلایندگی این سیستم و بی‌خطر بودن سیستم خبر از این داد که این سیستم هیچگونه مشکلی را برای طبیعت و انسان نخواهد داشت.

پس از آن نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وکمیته امداد امام خمینی (ره) به توان بالای خود برای کمک به این طرح و اقدامات تسهیل کننده برای این امر تاکید کردند. پس از آن دکتر فتحی نماینده انرژی خورشیدی در استان البرز به کار‌های انجام گرفته توسط این انجمن در سطح استان و کشور اشاره کرد. در ادامه دکتر اصغری به همکاری با انرژی خورشیدی در تعلیم کارگروه‌های جهادی تاکید کردند.

در پایان جلسه دکتر قربانی به سخنرانی کوتاهی پرداختند و تاکید ایشان بر عمل گرا بودن و انجام گرفتن کار‌ها بود. ضمن پایان جلسه مهندس رجبی از تمامی میهمانان تشکر کردند و نوید به انجام این طرح در آینده‌ی نزدیک دادند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات