خبرهای داغ:
پایگاه اطلاع رسانی «عقیق»، تسهیلات و امکانات متنوع وکاربردی را برای عزاداران حسینی در نظر گرفته است.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۹۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، هیات های مذهبی می توانند در ایام عزای سیدالشهدا، مراسم شان را در سامانه پایگاه اطلاع رسانی عقیق ثبت کنند. عقیق که از سال ۹۱ تا کنون به صورت اختصاصی به اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی می پردازد، محرم و صفر امسال با چند طرح ویژه به ارائه خدمت به عزاداران حسینی پرداخته است. یکی از طرح های متفاوت عقیق که با مشارکت اسنپ اجرا شد، تخصیص کد تخفیف به هیئت های سراسر کشور است.

رضا صیادی، مدیر مسئول عقیق گفت: محرم امسال با همکاری مجموعه اسنپ، برای هیات هایی که در سامانه عقیق به صورت رایگان ثبت نام می کنند، یک کد تخفیف در نظر گرفتیم که کاربران می توانند با استفاده از آن برای رسیدن به هیات ۳۰ درصد تخفیف بگیرند. این طرح در راستای تکریم عزاداران سیدالشهدا انجام شده است. یکی از معضلات هیات ها، مشکل پارکینگ است که خوشبختانه با فراگیر شدن این طرح،  علاوه بر تخفیف، تا حدودی معضل پارکینگ و مشکلات ترافیکی اطراف هیات ها هم برطرف می شود. امیدواریم بتوانیم این طرح را در مناسبت های مذهبی دیگر به شکلی جامع ادامه دهیم. برای دانلود اپلیکیشن هیات یاب عقیق، همه کاربران می توانند به مارکت های رسمی تلفن همراه مراجعه کنند.

صیادی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات عقیق در محرم امسال، رونمایی از سامانه رادیو عقیق است. افزود: رادیو عقیق سامانه ای برای گوش دادن و دانلود مداحی و سخنرانی هاست که در آستانه محرم امسال رونمایی و استقبال بسیار خوبی از این مجموعه شد و در کمتر از یک هفته بیش از ۷ هزار بار توسط کاربران دانلود شد. نسخه فعلی قطعا بدون اشکال نیست، اما امیدواریم به مرور زمان اشکالات کاهش یافته و در آستانه اربعین حسینی بتوانیم نسخه نهایی این برنامه را عرضه کنیم.

مدیر مسئول عقیق اضافه کرد:  عقیق، امسال هم سوگواره عکس دسته جمعی هیات را برگزار کرده که با استقبال خوب هیئت های مذهبی روبرو شده است.  یکی از سنت های زیبای هیات ها در دهه اول محرم، گرفتن عکس یادگاری در پایان مراسم بود. سنت زیبایی که باعث ثبت تصاویر ماندگاری از تجلی عشق و ارادت به سیدالشهدا بود. قصد ما از برگزاری این سوگواره، احیا این سنت زیباست. امیدواریم این تصاویر بتواند تاریخ ارادت به سیدالشهدا را نسل به نسل به آیندگان منتقل کند، همان گونه که از تاریخ به ما رسیده است. امسال این برنامه به صورت مشارکتی توسط اپلیکیشن زائر و عقیق برگزار شد، صدها تصویر تا کنون به دبیرخانه ارسال شده و قرار است به ۱۴ عکس برتر، کمک هزینه سفر کربلای معلی اهدا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها