خبرهای داغ:
اهواز ـ آئین رونمایی از دو جلد کتاب «جریان شناسی شعر جنگ» و «شرجی ‌تر از جنگ» اثر داودرضا کاظمی در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۹۹
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آئین رونمایی از دو جلد کتاب دفاع مقدس با عنوان «جریان شناسی شعر جنگ» (پژوهشی در شعر دفاع مقدس) و «شرجی‌ تر از جنگ» (با شاعران پایداری در خوزستان) اثر داودرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. این کتاب ها توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است. 

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبایی رئیس حوزه هنری خوزستان در این مراسم که با مشارکت حوزه هنری خوزستان، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و ستاد برگزاری نکوداشت هفته دفاع مقدس دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: خوزستان به واسطه اینکه محور جنگ و دفاع بوده، باید محور حوزه ادبیات پایداری نیز باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه ادبیات پایداری اساتید برجسته و توانمند و شاعران گران سنگی داریم، افزود: یکی از اساتید صاحب اندیشه و موفق در این حوزه داودرضا کاظمی است که امروز از دو کتاب «جریان شناسی شعر جنگ» و «شرجی تر از جنگ» رونمایی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی تصریح کرد: در این کتاب، مجموعه ای از شاعران با هر سن و نگاهی که به وطن و خاک خود تعلق خاطری داشته و شعری را در قالب حماسی و دفاع مقدس سروده حتی اگر امروز در وادی دیگری فعالیت می کند، اشعار آنها در این کتاب موجود است.

رئیس حوزه هنری خوزستان، با اشاره به اینکه نگارش این کتاب ها کاری بسیار پسندیده و قوی است، عنوان کرد: خواستگاه این دو اثر تاریخ ادبیات پایداری خوزستان است که در این کتاب به کنکاش کشیده شده و تنها به دوران انقلاب ختم نمی شود.

وی با بیان اینکه خواستگاه این آثار دانشگاه های ادبیات و کتابخانه ها و جاهایی است که اندیشمندان جمع شوند و به استنتاج نسخ و گردآوری اطلاعات علمی بپردازند، بیان کرد: حوزه هنری خوزستان با تمام ظرفیت از آثار خوب و قوی در هر حوزه ای حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مقدمه کتاب «شرجی تر از جنگ» نوشته است: «تمام سروده‌ هایی که در این کتاب آمده است، فصل هشتم کتاب «جریان شناسی شعر جنگ» است که بنا به توصیه و صلاحدید ناشر، در مجلدی جداگانه فراهم آورده شد تا خوانندگان به صورت کامل آثار مورد بحث در آن پژوهش، دسترسی داشته باشند. افزون بر آن، مجموعه ای از آثار شاعران خوزستانی در حوزه ادبیات پایداری و به ویژه دفاع مقدس در اختیار پژوهشگران و علاقه مندان این عرصه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها