غفاری در نشست خبری ستاد اربعین دانشگاهیان:
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سفر معنوی اربعین برای دانشجویان هویت‌ساز است و به تعبیر دیگر دارای نمود بالایی در هویت آنهاست.
کد خبر: ۹۰۶۴۳۲۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا غفاری در نشست خبری ستاد اربعین دانشگاهیان درباره رسالت جامعه دانشگاهی در پیاده روی اربعین اظهار کرد: وقتی صحبت از هویت اجتماعی فرهنگی می‌شود به تبع بخشی از این هویت به ساحت فعالیت‌های دینی و فرهنگی دانشجویان مربوط می‌شود.

وی افزود: حتی وقتی به دانشجویانی که تجربه پیاده‌روی اربعین را در سال‌های قبلی داشته‌اند رجوع می‌کنیم شاهد هستیم که این حرکت فرهنگی در هویت اخلاقی آن‌ها تاثیرگذار بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: این سفر معنوی برای دانشجویان هویت‌ساز است و به تعبیر دیگر دارای نمود بالایی در هویت آنهاست.

غفاری اضافه کرد: همین مسئله باعث تلاش مضاعف مجموعه دانشگاهی و آموزش عالی کشور برای تسهیل زیارت دانشجویان در پیاده‌روی اربعین شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها٬ بسیج دانشجویی٬ تشکل‌های دانشجویی و نهاد‌های نمایندگی مقام معظم رهبری موجب شده است تا آثار مورد انتظار به بار بنشیند.

وی افزود: برای تسهیل‌سفر دانشجویان به پیاده‌روی اربعین تمام دستگاه‌های کشور و همچنین آموزش عالی باید بیشترین اهتمام خود را خرج کنند. قطعاً با همکاری مجموعه دانشگاه‌ها شاهد رقم خوردن فعالیت‌های اثرگذاری در زمینه‌های فرهنگی اینچنینی خواهیم بود.

ارسال نظرات