نیک روش در نشست خبری ستاد اربعین دانشگاهیان:

پیاده‌روی اربعین فرصت مناسبی برای خنثی‌سازی حرکت‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: پیاده‌روی اربعین فرصت مناسبی برای خنثی‌سازی حرکت‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان بین امت اسلام است
کد خبر: ۹۰۶۴۳۳۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری ستاد اربعین دانشگاهیان اظهار کرد: با پشت سر گذاشتن عزاداری سید الشهدا به موعود و میثاق بین‌المللی اهل ایمان که در روز اربعین رقم می‌خورد نزدیک می‌شویم و در خیل مشتاقان این حرکت٬ دانشجویان زیادی از سراسر کشور حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به فلسفه وجودی ستاد ملی اربعین دانشگاهیان گفت: این ستاد از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و پشتیبانی از حرکت‌های دانشجویی در زیارت اربعین را سرلوحه کار خود قرار داده است.

نیک‌روش افزود: امسال در ستاد ملی اربعین برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است که بخشی از آن‌ها از جنس پشتیبانی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف کشور برای تسهیل سفر دانشجویان به پیاده‌روی اربعین بوده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: به همین دلیل در زمینه خروج دانشجویان برای این سفر معنوی تسهیلانی با طراحی سامانه سقای نور فراهم شده است.

نیک روش خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌ها و آموزش عالی صورت گرفته و برای این اتفاق بالغ بر ۱۰۰ جلسه در استان‌ها و ۵ جلسه با مقیاس ملی در تهران برگزار شده است.

وی اظهار کرد: ایجاد بستر‌های لازم برای اعزام کاروان‌های زمینی برای زیارت اولی‌ها٬ برپایی موکب‌هایی در مراسم پیاده روی اربعین از سوی دانشگاه‌ها به صورت متمرکز٬ برپایی موکب بین‌المللی برای همگرایی دانشجویان جهان اسلام به همت دبیرخانه این موکب و بسیج دانشجویی از جمله مواردی است که در پیاده‌روی اربعین امسال صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار