نشست جمعی از اعضای هیئت مدیره و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی انجمن ام.اس امید زنجان با محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای به منظور تقویت و ارائه راهکارهای تعامل و همکاری فی ما بین در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای زنجان برگزار گردید .
کد خبر: ۹۰۶۴۶۲۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مهندس جاویدان رئیس هیئت مدیره انجمن ام.اس زنجان ضمن تأکید بر رشد روز افزون بیماری ام.اس یاد آور شد انجمن امید در این 8 سال سابقه فعالیت شاهد بیمارانی در سنین مختلف به خصوص در دوران جوانی بوده است وی تصریح کرد بر اساس آمارهای موجود، بیماران تحت پوشش این انجمن بین 18 تا 40 سال بوده که در بین خانم ها شایع تر از آقایان می باشد از این رو نمی توان از درمان و توقف به موقع بیماری در سنین پایین چشم پوشی کرد چرا که درگیری و دست و پنجه نرم کردن با این شرایط به ویژه در دوران طلایی زندگی بسیار دردناک تر و خطر آفرین تر خواهد بود .

مهندس جاویدان با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت بیماران ام.اس در رویکردهای گوناگون جامعه افزود ایجاد فضا و جایگاه برای آنها در بین مردم و حرکت در کنار جریان های روزمره بهترین نوع درمان برای وضعیت روحی و جسمانی بیماران محسوب می شود .

رئیس هیئت مدیره ام.اس امید ادامه داد سازمان فنی و حرفه ای استان با توجه به پتانسیل های موجود به ویژه در حوزه صنعت ، صنایع دستی و سایر فعالیت ها بستر آموزشی مناسب را برای تمام اقشار جامعه ایجاد کرده است از این رو دسترسی بیماران ام.اس به این امکانات و فضاهای آموزشی ضمن اثرات حائز اهمیت در مسائل روحی آنها به توقف و شاید درمان کامل بیماری نیز منتج گردد . وی افزود با تکیه بر مطالعات و دستاوردهای علمی بیماران ام.اس با انجام فعالیتهای یدی وارد پروسه درمان قابل توجهی می شوند چرا که سکون و انزوا در این افراد ماحصلی جز تشدید و رشد بیماری نخواهد داشت اما در نقطه مقابل با فعالیت در جامعه و انجام کارهای فیزیکی به مسیر درمان ورود کرده اند .

نسیم اسلامیه مدیرعامل انجمن ام.اس امید زنجان نیز ضمن یادآوری رسالت و وظایف ذاتی انجمن خاطر نشان کرد با تأسی از برنامه ها و اهداف موجود ایجاد انگیزه و تقویت امید به زندگی بیماران با بهره مندی از پتانسیل های موجود همواره در رأس امور قرار دارد .

اسلامیه با اشاره به فاکتور لاینفک معیشتی در خانواده ها به ویژه در جامعه امروز افزود با دسترسی به امکانات آموزشی موجود در سازمان یاد شده، بیماران ام.اس ضمن اینکه قادر به فراگیری علوم و فنون خواهند بود قطعاً فراخور دانش کسب شده اولین قدم برای امرار معاش و کسب درآمد در آینده ای نزدیک را نیز برداشته اند .

محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان نیز در بخش دیگری از این نشست به مطالعات و تحقیقات درخصوص بیماری ام.اس اشاره کرد و افزود با توجه به اینکه 50 الی 60 درصد قشر جوان با این بیماری درگیر می باشند اطلاع رسانی و معرفی دقیق بیماری ام.اس باید در اولویت ها باشد .

وی عامل استرس و اضطراب را از جمله دلایل بیماری ام.اس عنوان کرد و ادامه داد حضور مستمر بیماران در فضاهای مختلف اجتماعی ضمن کاهش تنش ها ، دنیای جدیدی از خلاقیت ها ، فعالیتها و علاقمه مندی ها را به روی آنها باز خواهد کرد .

مهندس انصاری با تأکید بر اینکه مبنای اساسی تمامی ارگان ها ، سازمانها ، و دستگاهها عامل همکاری و حمایت می باشد ابراز داشت سازمان فنی و حرفه ای استان زنجان با توجه به ظرفیت های موجود از هیچ گونه حمایت و همکاری دریغ نخواهد کرد .

ایشان در پایان ضمن اشاره به دوره های مختلف آموزشی ، طب سنتی و پرورش زالو را با توجه به فرآیند عملی، مؤثر در درمان بیماری ام.اس عنوان کرد .

گفتنی است پیرو نشست مزبور از جمله اقدامات آتی پیش بینی شده تشکیل کمیته کارشناسی متشکل از مدیرعامل و مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی انجمن و مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای الزهرا به منظور تبادل اطلاعات و برنامه ریزی جهت تدوین دوره های آموزشی برای بیماران تحت پوشش در سطح استان بود .

ارسال نظرات