اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در ۲۰ استان کشور

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در ۲۰ استان کشور با مشارکت نهاد‌های غیر دولتی آغاز گردیده است.
کد خبر: ۹۰۶۴۶۹۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، معصومه ابتکار امروز در شورای اداری لرستان اظهار کرد: در شرایطی که با خروج آمریکا از برجام وضعیت غیرعادلانه و ظالمانه در ابعاد مختلف اقتصادی بر ایران حاکم شده، تلاش دولت برای کارآمدی و انسجام بیشتر، افزایش امید و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع زنان و خانواده یکی از مولفه‌های مهم هر جامعه در خصوص تعریف عدالت اجتماعی بوده و امروز ملاک‌های کارآمدی و حکمرانی مطلوب با توجه به شاخص‌هایی همچون عدالت اجتماعی و جنسیتی مورد توجه جوامع قرار گرفته است.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به سیاست‌های کلی ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در مورد عدالت جنسیتی، بیان داشت: در هر کجای دولت که قرار داریم و حتی فراتر از آن در شورا‌ها و بخش‌های عمومی مسوولیتی در خصوص تحقق عدالت جنسیتی برعهده داریم.

ابتکار ادامه داد: اگرچه خدمات تمامی دستگاه‌ها برای همه اقشار بوده، اما به دلایلی ممکن است گروهی از دسترسی به خدمات محروم بمانند.

وی از اجرای طرح آموزش ۷۶ هزار معلم مقطع ابتدایی با موضوع تربیت‌بدنی از تابستان امسال خبر داد و گفت: از مهرماه امسال در مقاطع اول تا سوم ابتدایی دخترانه حتما برنامه تربیت‌بدنی اجرایی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: همه مدیران باید نگاه رویکرد عدالت جنسیتی را در دستگاه‌های اجرایی و سطوح مدیریتی داشته باشند.

ابتکار با تاکید بر موضوع تقویت ارکان خانواده اظهار داشت: مصوبه ستاد ملی زنان و خانواده برای آموزش‌های قبل و بعد ازدواج مشخص شده است، همچنین طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در ۲۰ استان کشور با مشارکت نهاد‌های غیر دولتی آغاز گردیده است.

وی اختلال ارتباطی را چالش امروز جهان و ایران عنوان و تصریح کرد: در صورت اصلاح مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگو در سطح خانواده می‌توانیم آن را در سطح جامعه و ملی تعمیم دهیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده گفت‌وگوی بین نسلی را یک ضرورت خواند و گفت: جوانان ما امروز احساس می‌کنند شنیده نمی‌شوند و به آن‌ها توجه نمی‌شود؛ لذا در سطح مدیریتی طرح گفت‌وگوی بین نسلی در حال پیگیری است.

ابتکار با بیان اینکه هنوز تا تحقق ۳۰ درصدی انتصاب بانوان در سمت‌های مدیریتی فاصله بسیار زیادی داریم، افزود: با توجه به کارنامه استان‌ها هنوز تا ۳۰ درصد فاصله داریم و نیازمند تلاش بیشتر در این موضوع هستیم.

وی با ابراز اینکه سند ارتقای وضعیت زنان در حال تدوین است، اظهار داشت: در بودجه سال آینده با همکاری مدیران برنامه و بودجه باید تاثیر این سند را ببینیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات