خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان به شناسایی و انهدام 35 باند مواد مخدر طی 6 ماهه نخست سال جاری در همدان اشاره کرد و گفت: طی این اقدامات 108 دستگاه خودرو و همچنین 23 دستگاه موتور سیکلت توقیف شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۶۹۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

انهدام 35 باند مواد مخدر طی امسال در همدان/ اجرای 110 برنامه طی هفته ناجا در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به نامگذاری  شعار امسال هفته ناجا به نام «پلیس مقتدر، امین مردم» عنوان کرد:  با توجه به اینکه یکی از مؤلفه‌های تولید امنیت نیروی انتظامی است، چنانچه بخواهیم در جامعه امنیت پایدار ایجاد شود باید، پلیس جامعه محور داشته باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، امنیت پایدار موجود در کشور را به حاصل رشادت و  ایثارگری شهدای امنیت دانست و عنوان کرد: امنیت حاصل در کشور مربوط به نیروی انتظامی نیست  بلکه مربوط به آحاد مردم است.

فرمانده انتظامی استان همدان هفته نیروی انتظامی را فرصتی مناسب برای تشریح و انتقال عملکرد پلیس به جامعه  دانست و گفت:  ارتباط و هماهنگی مردم و پلیس در  تأمین امنیت بیشتر  تاثیرگذار است بنابراین برنامه‌های هفته نیروی انتظامی از دو منظر انتقال فعالیت‌های پلیس و ایجاد پلیس جامعه محور  قابل اهمیت است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته ناجا از 13 تا19مهر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود از برگزاری 110 برنامه مختلف در استان همدان طی این هفته خبر داد و بیان کرد: روز جمعه 13 مهرماه به عنوان اولین روز از هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس جامعه ایمانی، ارزش های اسلامی، رأفت و مهربانی» نامگذاری شده که دارای رویکرد ارزشی است.

سردار کامرانی صالح سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان نیروی انتظامی و برگزاری همایش پیاده‌روی از میدان قائم تا تپه عباس‌آباد را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی نخستین روز از هفته ناجا برشمرد و تصریح کرد: روز شنبه به عنوان دومین روز از هفته ناجا با شعار «پلیس، انضباط، اقتدار، امنیت پایدار» مراسم صبحگاه پلیس با حضور  مسئولین استان و فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار می‌شود.

وی «پلیس، حرفه‌گرایی، تخصص، کارآمدی» را شعار سومین روز از هفته ناجا معرفی کرد و افزود: دوشنبه به عنوان چهارمین روز از هفته ناجا با شعار «پلیس، آموزش همگانی، مشارکت عمومی، پیگیری اجتماعی» نامگذاری شده که دارای رویکرد اجتماعی است و برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز تدارک دیده شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به نامگذاری پنجمین روز از هفته ناجا با عنوان «پلیس، خدمتگزاری، پاسخگویی، امانتداری»  و اجرای برنامه‌های مختلف در این روز تاکید کرد: ششمین روز از هفته ناجا با شعار «پلیس، دانش بنیانی، پژوهش محوری، روزآمدی» و همچنین روز پنجشنبه به عنوان هفتمین و آخرین روز از هفته ناجا با شعار «پلیس، حماسه حسینی (ع)، ولایت مداری، ایثار و شهادت» نامگذاری شده که طی این ایام برنامه‌هایی همچون دیدار با نماینده ولی فقیه، غبار روبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، برگزاری همایش‌های مختلف، یادواره 327 شهید نیروی انتظامی همدان، دیدار و ملاقات‌های مردمی  برگزار می‌شود.

وی توزیع بسته‌های بهداشتی، برگزاری مسابقه نقاشی «روز بدون تصادف» و آموزش همگانی در مساجد به صورت متمرکز و مستمر را از دیگر برنامه‌های شاخص طی هفته ناجا در همدان برشمرد و بیان کرد: همچنین طی این هفته خدمات‌رسانی  در بخش‌های مختلف در حاشیه شهر، کنترل فشار خون از طریق تیم‌های بهیاری ريال برپایی نمایشگاه، زنگ مهر در مدارس، مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی در رشته‌های مختلف و ارائه خدمات و مشاوره در پلیس 10+  برگزار خواهد شد.

سردار کامرانی صالح از افتتاح 50 واحد مجموعه آپارتمان برای در اختیار قرار دادن پرسنل نیروی انتظامی طی هفته ناجا در همدان خبر داد و یادآور شد: تسریع در وضعیت بررسی خلافی وسایل نقلیه و همچنین ترخیص موتورسیکلت‌ها به دلیل بی‌انضباطی و ترافیکی که دستور توقیف قضایی نداشتند، از جمله  طرح‌های تشویقی پلیس طی هفته ناجا است.

وی از افتتاح مرکز پلاک‌گذاری خودرو در همدان طی هفته ناجا خبر داد و تاکید کرد: با افتتاح تولید پلاک وسایل نقلیه، از این پس تمام خدمات شماره‌گذاری پلاک وسایل نقلیه و انتقال صدور گواهینامه در همدان  انجام می‌شود در صورتی که تاکنون باید این اقدامات در تهران صورت می‌گرفت و برای متقاضیان زمان‌بر بود.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگر سخنان خود به تشریح عملکرد 6 ماهه نیروی انتظامی استان همدان پرداخت و بیان کرد: تدابیر رهبری امسال در راستای کاهش تصادفات فوتی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا بود که در این راستا اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است.

وی در تشریح اقدامات صوت گرفته در حوزه عملیات با اشاره به 493 هزار تماس مردمی با ناجا عنوان کرد: بیش از نیمی از تماس‌های در جهت مشاوره و راهنمایی بوده  و مابقی پیگیری عملیات ها می باشد 

سردار کامرانی صالح با اشاره به ساماندهی 5 هزار شبگرد و نگهبان محل  در 6 ماهه نخست سال جاری، از تشکیل 36 هزار فقره پرونده قضایی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: بیش از200 هزار احکام و ابلاغات بوده که انجام شده است.

وی در حوزه مبارزه با مواد مخدر از انجام 5 هزار عملیات با کشف 4 تن انواع  مواد مخدر خبر داد و اضافه کرد: طی این عملیات‌ها 2 هزار خرده‌فروش و توزیع کنندگان مواد مخدر و 3 هزار مصرف کننده دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان به  شناسایی و انهدام 35 باند مواد مخدر طی 6 ماهه نخست سال جاری در همان اشاره و بیان کرد: طی این اقدامات 108 دستگاه خودرو و همچنین 23 دستگاه موتور سیکلت توقیف شد.

وی با اشاره به برگزاری 449 کارگاه آموزشی مقابله با مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر به اقدامات صورت گرفته در سامانه 197 پرداخت و اظهار داشت: در این راستا در سامانه 197، یک هزار نفر به صورت چهره به چهره و با هدف حل مشکلات آموزش داده شدند و 16 هزار تماس نیز با عنوان تقدیر، پیشنهاد و انتقادات از سوی مردم انجام شده است.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه در حوزه پلیس اگاهی 19 باند سارقین متلاشی شده است، افزود: در این حوزه یک هزار نفر دستگیر شدند که 15 نفر از آنها سارقین سابقه‌دار بودند.

وی  با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی است، به انهدام 114 باند با دستگیری  2 هزار و 500 نفر در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در سطح استان طی 6 ماهه نخست سال جاری اشاره و بیان کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده  110 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا 2هزار و 100 پرونده تشکیل شده و ارزش ریالی 75 درصد از پرونده‌ها بالای  100 میلیون تومان است.

وی در تشریح عملکرد پلیس فتا با بیان اینکه جرائم در حوزه فضای مجازی در حال افزایش است، گفت: در حوزه مبارزه با جرائم اینترنتی و فضای مجازی  351 فقره پرونده  قضایی تشکیل شده که 147 نفر دستگیر شده که بیشتر جرم مجرمین اینترنتی در خصوص جرائم مالی و برداشت‌های غیر مجاز، کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت اینترنتی و سایر جرائم  است.

سردار کامرانی صالح  با اشاره به آموزش 15هزار نفر در حوزه فضای مجازی، از کاهش 20 درصدی تصادفات در استان همدان خبر داد و گفت: در حوزه پلیس راه و راهور که یکی از موضوعات و اولویت‌های نیروی انتظامی است خوشبختانه نسبت به سال گذشته 53 نفر کاهش فوتی تصادفات را داشتیم.

وی در حوزه امور خدمات به صدور بیش از 18 هزار گواهینامه اشاره و تاکید کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری در نظارت بر اماکن عمومی 4 هزار پرونده تشکیل شده و صدور گواهینامه بیش از 221هزار است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به شماره‌‌گذاری 9 هزار خودرو و موتورسیکلت در نیمه نخست امسال تصریح کرد: اعزام مشمولین به تعداد 4 هزار نفر به مراکز آموزشی پیگیری شده و بیش از  47 هزار فقره در معاونت بهداری، خدمات بهداشتی ارائه شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کامیونداران، با تاکید اینکه خواسته‌های آنها به حق بود، بیان کرد: در راستای حل مشکلات کامیونداران با برگزاری جلسات، تمهیداتی صورت گرفته شد که در آتی بخش عمده مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه در موضوع کامیونداران تحت القای دشمنان و تبلیغات عده‌ای به دنبال سوء استفاده بودند، یادآور شد: در این راستا 17 نفر از افرادی که با هدف ایجاد اخلال و نظم عمومی وارد کار شده بودند که  نه کامیون‌دار بودند و نه حتی راننده دستگیر شدند.

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی جرائم خشن، همدان را جزو سه استان امن کشور معرفی کرد و خاطرنشان شد:  بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از طریق دانشگاه‌های کل  کشور، ارائه خدمات و رضایت‌مندی از پلیس نسبت به تمام دستگاه‌ها در بالاترین سطح بوده که بیش از 74 درصد است، ضمن اینکه در بین استان‌ها، همدان امن‌ترین استان کشور است.

فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری 17 نفر در رابطه با نشر اکاذیب خبر داد و یادآور شد: موضوع هتل امیران و اخباری که در ارتباط با گردشگران عربی در فضای مجازی منتشر شده کاملاً کذب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات