رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امکان ندارد کارگزاران و دولتمردان صحنه‎ای را ایجاد کنند که مردم به ریاضت بیفتند، بنابراین این ادعا که تلاطم‎های ایجاد شده کار دولت بوده کاملا مردود است.
کد خبر: ۹۰۶۴۶۹۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی مؤیدی  امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: امکان ندارد کارگزاران و دولتمردان صحنه‎ای را ایجاد کنند که مردم به ریاضت بیفتند، بنابراین این ادعا که تلاطم‎های ایجاد شده کار دولت بوده کاملا مردود است.

وی بیان کرد: از همان آغاز پدیده تورم یا رشد قیمت کالاها بارها و بارها گفتیم که این یک رشد حبابی است و عوامل اقتصادی در آن نقشی ندارند، بلکه متاثر از مباحث روانی و تحرکاتی است که دشمنان از آن طرف مرز دارند انجام می‎دهند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: بارها مسئولان اقتصادی کشور قول دادند که به شرایط خوبی خواهیم رسید، همچنانی که علائم آن این روزها دارد ظهور و بروز می‎یابد که بتوانیم به شرایط متعارفی برسیم.

مؤیدی عنوان کرد: متأسفانه اقتصاد ما دچار آسیب‎هایی است که شاید متأثر از دوران گذشته بوده است، بنابراین باید خود را آماده کرده و از تکانه‎های اینچنینی عبور دهد، البته به نظر می‎رسد با حاکمیت وضعیت جدید در آینده شاهد شرایط نسبی خوبی در کشور باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی‎ها تلاطم ایجاد شده در بازار ارز را به دولت نسبت می‎دهند، تاکید کرد: این تلاطم کار خود دولت نیست، امکان ندارد کارگزاران و دولتمردان ما صحنه‎ای را ایجاد کنند که مردم به ریاضت بیفتند و این حرف کاملا مردود است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: اقتصاد ما اقتصادی دولتی بوده و طبیعی است که اقتصاد دولتی محض در عصر حاضر جوابگوی توسعه یافتگی نبوده و می‎بایست به طریقی گام به گام از این اقتصاد دولتی خارج شویم.

مؤیدی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اتفاقات اخیر در حوزه اقتصادی از جمله بازار ارز توطئه دشمنان بود که با جو و عملیات روانی و ایجاد حباب کاذب در اقتصاد ما مشکلات روحی و روانی برای بازار، بازاریان و شهروندان ایجاد کردند.

وی افزود: البته یقینأ با توجه به هشدارهای دولتمردان، کارگزاران و دلسوزان نظام به راحتی می‎توانیم از این پیچ عبور کنیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: طبیعی است که باید هشدارهای لازم را از قبل احصاء می‎کردیم که بخش اعظم آن دیده شد، البته سوء مدیریت در برخی حوزه‎ها وجود دارد، اما نمی‎توان همه مشکلات ایجاد شده را ناشی از سوء مدیریت دانست.

مؤیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‎ای برای مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن در مباحث اقتصادی وجود دارد، گفت: رؤسای قوا در جلسات مشترک به ابعاد مختلف این جنگ می‎پردازند.

وی ادامه داد: انتخاب وزیر کشور به عنوان مسئول مدیریت فضا و جو اقتصادی کشور نشان‎دهنده این است که نظام به صورت هدفمند و با مدیریت متمرکز به مقابله با هجمه‎های روانی و تبلیغاتی دشمن می‎پردازد، به طوریکه آثار تصمیمات روسای قوا در فضای اقتصادی کشور و بازار در روزهای اخیر کاملأ مشهود است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: بدون شک با استمرار این جلسات و مدیریت خوبی که در حال انجام است، در آینده شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات