خبرهای داغ:
نشست هفته ایمنی به همت معاونت ایمنی و اقدامات تامینی ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه ثارالله ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۷۰۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، معاونت ایمنی و اقدامات تامینی ناحیه امام حسن مجتبی (ع) نشستی را با موضوع امنیت و اهمیت آن در اسلام با حضور کارکنان در حسینیه ثارالله اقدام نمود.
حجت الاسلام سهرابی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: امنیت و اقدامات تامینی در قرآن و احادیث اهل بیت (ع) ریشه‌ای عمیق و بنیادی دارد و از نمونه‌های قرآنی آن اینکه دو فرشته رقیب و عتید از فرشتگان مقرب درگاه الهی هستند که ماموریت آنان نظارت و ثبت اعمال و گفتار انسان‌ها هستند و این موضوع نشان می‌دهد که خداوند متعال دارای یک تیم حفاظتی و مراقبتی بسیار دقیق می‌باشد.
وی افزود: امنیت و اقدامات تامینی در عالم هستی وجود دارد و این اختراع و اکتشاف بشر نیست، چون خداوند متعال راه و چاره را برای انسان مشخص نموده و بر اساس آن انسان باید مراقبت و مواظبت کند که از حوادث ناگوار و خطرات اجتناب و دوری کند لذا خودسازی و تهذیب نفس برای همین است.
وی خاطرنشان کرد: مباحث اعتقادی و اخلاقی زیربنای اصلی دین و شریعت ماست و آن چیزی که برای انسان ارزشمند است همین ساخت زیربنا و فنداسیون اصول و اعتقادات است.
سهرابی با اشاره به روایتی از ائمه معصومین (ع) که فرمودند: بدترین سرزمین‌ها سرزمینی است که در آن هرج و مرج باشد و امنیت در آن وجود نداشته باشد، افزود: در زمان فعلی ما بسیاری از کشور‌های منطقه و حتی در سطح جهانی مردمان آنان از نعمت امنیت برخوردار نیستند، ولی به حول قوه الهی و تدابیر رهبر معظم انقلاب حفظه الله تعالی و مجاهدت‌های شبانه روزی نیرو‌های امنیتی و مسلح جمهوری اسلامی ایران کشور عزیزمان از این نعمت برخوردار است که البته همه مردم ما باید قدردان و شکر گزار این نعمت بزرگ الهی باشند.
ارسال نظرات