خبرهای داغ:

نخستین جلسه هیئت پیشکسوتان نیروی انسانی لشکر ۱۷ در قم برگزار شد

نخستین جلسه هیئت پیشکسوتان معاونت نیروی انسانی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) همزمان با هفته دفاع مقدس در قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۷۱۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نخستین جلسه هیئت پیشکسوتان معاونت نیروی انسانی لشکر ۱۷ و سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) همزمان با هفته دفاع مقدس در منزل مصطفی اصغری از پیشکسوتان لشکر برگزار شد.
سردار «غلامرضا جعفری» از فرماندهان لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال است که جلسات تخصصی گردان‌ها و واحد‌ها در قالب هیئت‌های عزاداری و .. شکل گرفته و امروز شاهد فراخوان پیشکسوتان معاونت نیروی انسانی هستیم.
وی با اشاره به دیدار اخیر پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: معظم له تاکید زیادی بر ثبت خاطرات رزمندگان اسلام دارند و لذا می‌بایست نسبت به جمع آوری و ثبت خاطرات رزمندگان بخصوص خانواده‌های آن‌ها از دوران دفاع مقدس با همکاری مراکزی همچون اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس اقدام شود.
جعفری تاکید کرد: همه ما باید دین مان را نسبت به انقلاب و نظام ادا و دستاورد‌های خون شهدا را حفظ کنیم و در این راستا حداقل بتوانیم خود و فرزندان مان از فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره بگیریم.
وی با ذکراین نکته که هر جا از هر موضوعی بحث می‌شود، عقبه آن به موضوع دفاع مقدس متصل می‌گردد، افزود: دوران سال‌های حماسه و ایثار گنجینه ارزشمندی است که حفظ دستاورد‌های آن کار جهادی می‌طلبد.
فرمانده لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس بیان کرد: همه فراز‌های زیارت عاشورا دربرگیرنده مفاهیم جهادی و سیاسی و انقلابی است و لذا تلاش شود در جلسات هیئات رزمندگان اسلام بخش‌های مختلف این زیارت قدسی، تفسیر و تبیین شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه جلسات گردان‌ها و معاونت‌های پیشکسوتان باید منظم و کاربردی باشد، افزود: باید تلاش کرد که همچون کتاب عملکرد لشکر ۱۷، کتاب عملکرد نیروی انسانی لشکر و سپاه نیز تهیه و تدوین شود و نسل‌های آینده نیز در جلسات هیئت حضور یابند تا ان شاءالله نیروی عظیم و آتش به اختیاری به عنوان پشتوانه سپاه و بسیج برای نظام اسلامی تشکیل دهیم.
در این جلسه که با قرائت زیارت پرفیض عاشورا همراه بود، نمایندگانی از سپاه استان قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات