قائم مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن از افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۴۸۴۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

به گزارش سرویس  سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خبرگزاری بسیج،  حسین عاشوری در حاشیه  یازدهمین کنفرانس بین المللی سازمان همکاری راه‌آهن‌های اوراسیا با بیان این‌که امسال ترانزیت کود و گوگرد از کشورهای  ازبکستان و ترکمنستان و  همچنین حمل سوخت از این دو کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به این‌که در نیمه نخست امسال حمل مصنوعات چوبی از آذربایجان و ترکیه رشد خوبی داشته است، افزود:‌ برای تسهیل ترانزیت احداث بندر خشک ( اپرین) در نزدیکی اسلامشهر به وسعت 700  هکتار در دست اجراست. این پروژه برای راه‌اهن اهمیت زیادی دارد و  تخلیه و بارگیری کالاهای ترانزیتی در این منطقه انجام خواهد شد.

وی از رشد 11 درصدی صادرات مواد معدنی و سیمان در شبکه ریلی خبر داد و با بیان این که انتظار داریم با توجه به افزایش حمل غلات از خرمشهر و بندر امام میزان جابجایی بار توسط شبکه  ریلی نیز افزایش چشمگیری داشته باشد، گفت:  با توجه به تجربه‌ای که در بحث تحریم‌ها داریم به راحتی می‌توانیم به خصوص در بحث بیمه بارهای ترانزیتی عملکرد موفقی داشته باشیم.

‎عاشوری با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران یادآور شد: با تجربه ای که داریم در بحث بیمه بارهای ترانزیتی با تحریم‌ها مقابله کنیم.

وی بیان کرد در حمل و نقل کالا های ترانزیتی در بخش بیمه هیچ مشکلی نداریم اما اگر مشکلی پیش اید با همکاری شرکت های بیمه داخلی ان را حل وفصل خواهیم کرد.

 

 
ارسال نظرات