خبرهای داغ:
مفسر قرآن کریم به وضعیت اقتصادی جامعه و تورم و گرانی اشاره و تصریح کرد: اگر ده مدیر اشتباه کردند و سوءمدیریت داشتند و یا ده نفر احتکار کردند، نمی شود دست از جمهوری اسلامی کشید و همه چیز را زیر سؤال برد.
کد خبر: ۹۰۶۴۸۶۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، عصر روز گذشته در نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد، موسس و تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت و از چهره های ماندگار که در سالن ملاصدرا دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، به تجلیل هایی که در قرآن کریم وجود دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند به پیامبر (ص) می فرماید از مردم تجلیل کن و به مردم می فرماید شما از پیامبر(ص) تجلیل کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تجلیل باید عملی باشد، افزود: اگر در جلسه ای حضور داریم و عالمی وارد شد، باید به احترام آن عالم بلند شد.

وی ادامه داد: تجلیل باید به اندازه باشد. حضرت علی (ع) فرموده است تجلیل بیش از اندازه چاپلوسی و کمتر از آن حسادت، بنابراین باید منصفانه تجلیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: تجلیل باید یا فردی یا عمومی باشد، انسانی هایی وجود دارند که برای اهل بیت(ع) گریه می کنند، اما حق دیگران را نمی دهند.

وی به دیگر انواع تجلیل اشاره و ابراز کرد: وجود انسان های نااهل دلیل بر تجلیل نکردن نیست، قرآن از حضرت نوح(ع) تجلیل می کند با وجود اینکه پسر حضرت بد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود زکات را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بنای اسلام بر نماز، روزه، زکات، حج و ولایت است، ۳۲ نرتبه نام زکات و برکت در قرآن آمده، یعنی زکات با برکت مساوی است. نماز بی زکات قبول نیست، چرا که نماز و زکات با یکدیگر هستند.

وی ابراز کرد: بیشتر گندم ایران از استان فارس تامین می شود و بیشتر گندم استان فارس از منطقه مرودشت، بنابراین روحانیون باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نماز جماعت نسل نو را باید دریابیم، عنوان کرد: باید بچه ها را برای خواندن نماز تشویق کرد، چراکه کارها باید رنگ بوی الهی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که نباید قرآن و اهل بیت(ع) را از هم جدا کرد، ابراز کرد: متاسفانه اکنون در جهان اسلام قرآن و اهل بیت(ع) از یکدیگر جدا شده اند، باید به تعداد مراسم های عزاداری درس تفسیر برگزار کرد. در قرآن نکات علمی فراوانی دارد که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه هر فردی باید یک دوره تفسیر بخواند، ابراز کرد: زمان را باید کنترل و مدیریت کرد تا به دیگر فعالیت ها از جمله خواندن دروس تفسیر برسیم. نباید وقت خود را صرف کارهای بیهوده کرد. طلاب و دانشجویان باید دروس مورد نیاز را بخوانند، دروسی که می خوانیم باید یا واجب یا مستحب و یا مشکلی از جامعه را برطرف کند.

وی به وضعیت اقتصادی جامعه و تورم و گرانی نیز اشاره و تصریح کرد: اگر ده مدیر اشتباه کردند و سوءمدیریت داشتند و یا ده نفر احتکار کردند، نمی شود دست از جمهوری اسلامی کشید و همه چیز را زیر سؤال برد.

حجت الاسلام والمسلمین قرآئتی، ایران را دارای ظرفیت های فراوانی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد و در مقابل دنیای استکبار ایستاده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: رئیس جمهوری آمریکا علنا به پادشاه سعودی می گوید مثل گاو شما را می دوشیم؛  این چه پادشاهی است؟!

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به آسیب های فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: فضای مجازی مانند دیوار کوچه است، نباید وقت خود را هدر دهیم.

وی در پایان با تجلیل از خدمات موسس و تولیت حوزه علمیه مرودشت، وی را منشا خیر و برکت در این شهرستان دانست.

ندانستن قیمت ارز و سکه خسارت نیست، از دست رفتن عمر خسارت است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین شامگاه سه شنبه در مصلی نماز جمعه مرودشت با اشاره به تفسیر سوره مبارکه والعصر اظهار داشت: برای هدایت مردم تفسیر این سوره کافی است، خداوند به همه قطعات زمان قسم خورده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: همه زمان ها دارای ارزش است و به دلیل اینکه خداوند به سحر سه بار قسم خورده است بنابراین این زمان اهمیت بالایی دارد.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه استغفار باید در سحرگاه انجام شود، عنوان کرد: نماز شب در هنگام سحرگاه از ارزش بالایی برخوردار است، هیچ عبادتی به نماز شب نمی رسد، از این رو نباید زمان را از دست داد.

وی، مطالعه را از ضروریات جوانان دانست و تصریح کرد: نباید زمان را از دست داد، چراکه غرق در خسارت خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: ندانستن قیمت ارز و سکه خسارت نیست بلکه از دست رفتن عمر خسارت است، هیچ انسانی فارغ التحصیل نمی شود، چرا که آموختن علم تمام نشدنی است، انسان باید تا زنده است مطالعه کند.

وی زکات را نشانه مومنین دانست و خاطرنشان کرد: خمس و زکات نشانه انسان راستگو است، دین دارای درجاتی است و ایمان هر انسانی بستگی به حرص او دارد.

مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه باید مواظب دین خود باشیم، تصریح کرد: رزق همه مردم با حلال اندازه گیری شده است، ما مشکلات اقتصادی داریم اما باید مواظب آزادی خود باشیم ما اکنون آزادیم و این بهتر از این است که وابسته به ابر قدرت ها باشیم.

 

حوزه نیوز

 

ارسال نظرات