سردار اکبری در جمع اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، گفت: ضربت محرم تنها یک گوشمالی به تروریست ها بود انتقام اصلی خون شهدا در راه است.
کد خبر: ۹۰۶۴۹۶۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش سیاسی اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری با حضور سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری و جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار فرهنگی هنری غدیر برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه تروریستی 31شهریور در اهواز، گفت: دفاع از کشور، دفاع از دین، دفاع از ناموس، دفاع از مرزها در همه ادیان کاری پسندیده است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در حال جنگ هستیم و باید همیشه آماده دفاع باشیم. دفاع فقط در حوزه امنیتی و نظامی و رزمی نیست، در جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی و جنگ روانی نیز باید آماده دفاع باشیم.

سردار اکبری، ادامه داد: جنگ فرهنگی و روانی  مرز خاصی ندارد و به قول نظامی ها لجمن مشخصی ندارد، گسترده جنگ فرهنگی زیاد و از فرد تا خانواده و اجتماع و کشور و حتی دنیا را دربرمی گیرد.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری ، با اشاره به ضرورت تشکیل قرارگاه هایی برای مقابله با هر نوع جنگی، گفت: در برابر همه جنگ ها اعم از روانی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ...، باید ببینیم که ما چه کرده ایم؟ قاعدتاً باید قرارگاه هایی تشکیل شده باشد.

وی، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی نیز باید باور کنیم که جنگی شکل گرفته؛ زیرا برخی وجود جنگ را توهم می پندارند، زیرا مانند جنگ نظامی دارای سر و صدا نیست. مشهودترین نشانه های جنگ اقتصادی را در وقایع اخیر می توان مشاهده کرد، که با جنگ روانی موازی با جنگ اقتصادی، فشارهایی بر مردم تحمیل شد که البته بخش زیادی به جنگ روانی مربوط بود و موفقیت رسانه ای هم تأثیر بسیار زیادی داشت.

سردار اکبری، با اشاره به فعالیت چندین سایت داخلی و خارجی در شکل گیری تحولات اخیر در بازار ارزی و  سکه و طلا و مشکلات اقتصادی، گفت: خسارت هایی به بعضی در این آشفته بازار اقتصادی وارد شد، که برخی نیز انصاف داشتند و اعتراف کردند که خودشان مقصر بودند، اما دشمن درصدد است با جنگ روانی صبر و تحمل مردم را تضعیف کند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه اقتدار نیروهای مسلح و توانمندی موشک های نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود: پاسخ محکم و قاطع و دقیق به جنایت تروریست ها مایه افتخار ملت ما و نشانه ابهت نظام در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

سردار اکبری، اذعان داشت: انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی به سراسر دنیا صادر شد و تا کاخ های نظام استکبار جهانی نفوذ کرده است. ما توانستیم در هشت سال دفاع مقدس به تعبیر حضرت امام (ره) ابهت شرق و غرب را بشکنیم و با تکیه بر جوانان، پیروزی های ارزشمندی را داشته ایم.

وی، ساخت پالایشگاه های بزرگ به دست دانشمندان جوان کشور، سدسازی، پل سازی، ساخت نیروگاه و ... را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: بر اساس مستندات موجود تمام دنیا به جز یکی دو کشور منطقه از رژیم بعث عراق در 8سال جنگ تحمیلی حمایت کردند؛ اما با تکیه بر ظرفیت های داخلی ملت ما ایستاد و مقاومت کرد و پیروز شد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، با اشاره به نقش مهم رسانه ها و رسالت خبرنگاران در راستای مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی، اشاره کرد و افزود: رزمایش سپاهیان محمدرسول الله(ص)2 از نهم شهریور در سراسر کشور شروع شد و مرحله اول این رزمایش با حضور 20 گردان بیت المقدس و اعزام 150گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری روز 14شهریور برگزار شد.

وی، گفت: فردا دوازدهم مهرماه نیز همزمان با سراسر کشور، مرحله دوم این رزمایش با اجتماع بزرگ 20 هزار بسیجی استان چهارمحال و بختیاری برای اعلام پشتیبانی بسیجیان از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعلام آمادگی برای کمک به مسئولان نظام  برگزار می شود.

سردار اکبری، تأکید کرد:باید همه اعم از مردم و مسئولان باید با کار جهادی همانند دوران دفاع مقدس به میدان بیایند و اقدام کنند، تا بتوانیم از مشکلات عبور کرده و توطئه های دشمنان را به خودشان برگردانیم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه به سؤالات برخی از خبرنگاران پاسخ داد و در جواب این سؤال که چرا با عربستان و امارات بعنوان حامیان تروریست ها برخورد نمی شود، گفت: نیروهای مسلح سرباز ولایت و تابع امر فرمانده معظم کل قوا هستند و عملیات موشکی سپاه تنها با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرا شد و هشداری به همه حامیان تروریست ها بود و بدانید هرضربه ای به تروریست ها در سوریه، عراق و یمن، ضربه مستقیم به حامیان آنهاست.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری ، تصریح کرد: ضربت محرم تنها یک گوشمالی به تروریست ها بود انتقام اصلی خون شهدا در راه است.

وی، با اشاره به اینکه عملیات نظامی موشکی و شلیک همزمان 6موشک به مواضع تروریستها در کشوری دیگر، از فاصله 570کیلومتری نیازمند رصد دقیق و اطلاعات کامل است، اظهارکرد: بر اساس اخبار واصله تاکنون 40نفر از سران گروه های تکفیری داعش به درک واصل شده اند،  واقدامات تلافی جویانه ما نیازمند هماهنگی با آمریکایی ها و حامیان تروریست ها نیست، زیرا زندگی مسالمت آمیز آمریکایی ها با تروریست ها نشان دهنده ارتباط آنها با یکدیگر  و هدف مشترک آنهاست.

سردار اکبری، در پایان از فهیم بودن و بصیرت مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری نیز تشکر کرد و گفت: مردم استان ما همواره نشان داده اند که در صحنه های دفاع از انقلاب پیشگام بوده اند.

ارسال نظرات