خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

باید تلاش کنیم تا اعتماد مردم بیشتر شود/ وضع کنونی گذراست

استاندار سمنان با بیان اینکه نباید مشکلات موجود توجیه شود، گفت: باید کاری کرد تا اعتماد مردم بیشتر شود و باید دانست وضع کنونی گذراست.
کد خبر: ۹۰۶۴۹۶۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
باید تلاش کنیم تا اعتماد مردم بیشتر شود/ رضع کنونی گذراستبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شهاب الدین چاوشی در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود که در تالار شهید مفتح شهر بسطام برگزار شد، با اشاره به نقش مدیران در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: کشورمان از نظر داشتن منابع گوناگون بسیار غنی است، کمتر کشوری در جهان شرایطی این چنین دارد.
وی بکارگیری نیرو‌های مستعد و پرتوان و استفاده از دیدگاه‌ها مختلف را برای پیشبرد اهداف نظام ضروری خواند و گفت: مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید حقوق الهی و حق الناس را رعایت کنند.
استاندار سمنان با بیان این که، اگر از حقوق مردم صیانت شود، ایمان آن‌ها به خدا بیشتر می‌شود، افزود: مردم باید باور کنند که مسوولان مدافع حقوق آن‌ها هستند، که اگر چنین شود، هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند به نظام اسلامی خدشه وارد کند.
وی با مقایسه دوران کنونی با زمان دفاع مقدس گفت: شرایط و امکانات کنونی با زمان دفاع مقدس قابل مقایسه نیست، اما گروهی با جنگ روانی تلاش می‌کنند، مردم را نسبت به آینده نومید سازند.
استاندار سمنان با بیان این که نباید مشکلات موجود توجیه شود، ادامه داد: باید کاری شود تا اعتماد مردم بیشتر شود، وضع کنونی گذراست.
وی به وجود برخی قوانین دست و پا گیر در کشور اشاره کرد و گفت: نقص ساختاری که از دوران گذشته به ارث رسیده متاسفانه بهبود نیافته و نظام اداری کشور را ناکارآمد کرده است.
چاوشی مداخله در حوزه‌های کاری را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: برخی به خود حق می‌دهند در عزل و نصب‌ها دخالت کنند در حالی که این از وظایف قوه مجریه است.
استاندار سمنان به مشکلات شهرستان شاهرود و بخش بسطام هم اشاره کرد و گفت: کار‌هایی زیادی برای این منطقه انجام شده است، از زمان تصدی استانداری یک سوم اعتبارات استان را به این منطقه تخصیص داده ام تا برخی مشکلات زودتر برطرف شود.
چاوشی به وجود برخی رقابت‌های منفی هم اشاره کرد و گفت: در حالی که این منطقه براساس اسناد موجود از ۲۰۰ سال پیش دارالمرحمه بوده و همه مردم آن در خدمت زایران امام هشتم (ع) بوده اند، اکنون برخی رقابت منفی می‌کنند.
وی ادامه داد: عنوان دارالمرحمه افتخار بسیار بزرگی برای مردم این دیار است، هویت فرهنگی مردم بوده وباید این عنوان باردیگر با راه اندازی موکب‌هایی برای ارایه خدمت به زایران امام هشتم (ع) احیا شود.
چاوشی با بیان این که آن‌ها که بدنبال برانگیختن اختلاف هستند در ارادت آن‌ها به اهل بیت (ع) باید تردید کرد، افزود: برای توسعه شهرستان شاهرود چند برنامه مهم طراحی شده است.
وی به انعقاد تفاهم نامه با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم امسال ۳۵۰ میلیارد ریال که بیشتر این رقم از اعتبارات ملی است در این حوزه هزینه خواهد شد.
چاوشی افزود: بخش بسطام که از ظرفیت بسیار بالایی در کشاورزی و باغداری برخوردار است، سهم بیشتری از این اعتبار را به خود اختصاص می‌دهد که لایروبی قنات ها، پوشش انهار و نیز انجام امور آبخیزداری برای تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی از برنامه‌های طراحی شده است.
چاوشی از توسعه کشت گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: ساخت ۲ هزار هکتار گلخانه در استان مصوب شده که مسوولان شهرستان شاهرود باید برای کسب سهمیه بیشتر از اعتبارات این طرح تلاش کنند.
وی از هدف گذاری یک میلیارد دلار صادرات غیر نفتی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال این امر محقق شود.
استاندار سمنان با خانواده شهید میرکریمی در روستای قلعه نو خرقان بسطام که سه شهید تقدیم نظام اسلامی کرده اند، دیدار کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها