خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود بابیان اینکه بخش بسطام دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه آبریز است، گفت: باید کشاورزان را متقاعد کرد که چاه‌هایی که در زمین‌های کشاورزی حفر می‌شوند را در درون یک استخر سرریز کنند تا از تبخیر آب جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۰۶۴۹۷۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در ششمین جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی سالن شهید مفتح بخش بسطام با بیان اینکه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در این بخش وجود دارد، اظهار کرد: در بسطام سرانه زمین بیش از افراد است و هر بسطامی می‌تواند دو هکتار زمین در اختیار داشته باشد لذا باید مطالعه در خصوص زمین‌های کشاورزی در دستور کار واقع شود.
رئیس شورای اداری شاهرود بابیان اینکه بخش بسطام دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه آبریز است، افزود: باید کشاورزان را متقاعد کرد که چاه‌هایی که در زمین‌های کشاورزی حفر می‌شوند را در درون یک استخر سرریز کنند تا از تبخیر آب جلوگیری شود.
محمدی بابیان اینکه ارزش‌افزوده‌ای که دولت در اختیار روستا‌هایی ها قرار داده بسیار ارزشمند است، بیان کرد: این تسهیلات متأسفانه به‌اندازه‌ای نیست که بتواند مشکلات مردم را حل کند، زیرا سرمایه‌گذاران از نبود خدمات اولیه زیرساختی گلایه‌مند هستند.
وی تصریح کرد: پولی که در روستا‌ها وجود دارد برای بهینه‌سازی آن‌ها است لذا باید در خصوص کشاورزی که بیشترین آسیب را در سرمازدگی و تگرگ متحمل شدند راهکار‌های مناسب ارائه شود تا بتوانیم کمترین خسارت را شاهد باشیم.
فرماندار شاهرود بابیان اینکه بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی به دلیل سرمازدگی از بین رفته است، اظهار کرد: انتظار می‌رود در این حوزه کمک‌های دولتی برای کشاورزان تسهیل پیدا کنند.
محمدی گفت: جنگل ابر به‌عنوان ظرفیت ویژه برای شاهرود محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین حوزه‌های آبریز در این قسمت وجود دارد که باید با پیگیری اقدامات آبخیزداری ضمن تغذیه سفره‌های زیرزمینی از کویری شدن زمین‌های کشاورزی پیشگیری کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه بسطام از حوزه گردشگری مطلوبی برخوردار است که انتظار می‌رود جاده‌های خاکی منتهی به مکان‌های گردشگری آسفالت شود از سوی دیگر باید گفت: در روز‌های تعطیل شاهد حضور بالغ‌بر دو هزار خودرو در جنگل ابر هستیم که باید با توجه به ویژگی منطقه سایت گردشگری ۲۴ ساعته ایجاد شود، زیرا این قابلیت به ایجاد شغل منتهی خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها