جانشین ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه:

حمله موشکی دیروز سپاه مرهون خون شهید تهرانی مقدم است

جانشین ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه با اشاره به اینکه امنیت امروز و حمله موشکی دیروز سپاه مرهون خون شهید تهرانی مقدم‌ها است گفت: رژیم صهیونیستی با شکایت از ایران به سازمان ملل و با اشاره به شکل مثلثی شش پر ایجادشده پس فرود موشک‌ها به سازمان ملل گفته بود که ایران شکل ایجادشده محل وقوع موشک‌ها را برای اهانت به ما انتخاب کرده بود.
کد خبر: ۹۰۶۴۹۸۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار علی جبرائیل صبح امروز در جشنواره امام هادی (ع) نیروهای مسلح مستقر در گیلان در سالن شهدای ناجا رشت با بیان اینکه معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی در سپاه از سال 91 در راستای اهمیت بخشی و نظارت هر چه بیشتر بر موضوعات مرتبط بر ایمنی و سلامت نیروها ایجادشده اظهار کرد: عمومی‌سازی فرهنگ ایمنی، دور کردن هر نوع خطر و آسیب از سازمان و ارائه آموزش‌های لازم از مأموریت‌های سپاه بوده که باعث کاهش 80 درصدی حوادث شده است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی از مهم‌ترین اجزای فرماندهی و مدیریت در نیروهای مسلح و یک وضعیت نسبی است افزود: مسئولیت ایمنی و تأمینی در رده‌های سپاه بر عهده فرمانده است تا از افرادی که تحت مسئولیت ایشان در حال انجام خدمت و مأموریت هستند حفاظت کند و هر میزان به ایمنی توجه شود به همان اندازه تأثیرگذار است.

جانشین ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه با بیان اینکه منابع انسانی باارزش‌ترین و برترین نیروی در اختیار نیروهای مسلح هستند گفت: در امت اسلامی باید به انسان‌ها احترام گذاشت و در راستای ارزش‌گذاری و حفظ جان و مال انسان‌ها حوادث را در حد ممکن کاهش داد تا هیچ‌گونه آسیب و خسارتی به انسان‌ها وارد نشود.

جبرائیل با اشاره به اینکه در راستای کاهش حوادث و تلفات باید نکات ایمنی رعایت شود بیان کرد: درزمینهٔ کاهش تلفات باید هرچه بیشتر موضوع ایمنی موردتوجه قرار گیرد و دغدغه‌ای همیشگی برای فرماندهان و مسئولان و مدیران باشد.

وی با بیان اینکه دستیابی به ایمنی نیازمند شناخت ریشه‌ها و زمینه‌های حوادث است گفت: با توجه به تحلیل به‌دست‌آمده از حوادث و تلفات سال‌های گذشته عوامل انسانی مهم‌ترین عامل در ایجاد و شکل‌گیری حوادث و تلفات بوده‌اند.

جانشین ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه با اشاره به نقش اقدامات تأمینی و رعایت مسائل ایمنی در پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی گفت: در حوادث طبیعی انسان نقش مستقیمی در به وجود آمدن آن ندارد اما در حوادث غیرطبیعی انسان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در راستای حادث شدن آن نقش دارد به‌طوری‌که شواهد نشان می‌دهد بیشترین آسیب از سوی کسانی وارد می‌شود که نسبت به رعایت مسائل ایمنی و تأمینی بی‌توجه هستند.

جبرائیل با بیان اینکه عدم آگاهی مردم در جلوگیری از حوادث باعث به وجود آمدن بلایا و تلفات انسانی شده تصریح کرد: آگاهی بخشی درزمینهٔ‌ ایمنی باید به‌عنوان مبنای کار موردتوجه نیروهای مسلح قرار گیرد زیرا امروز به‌واسطه تشکیل معاونت ایمنی سپاه و بر اساس آمار و گزارش‌های دریافتی از رده‌های مختلف شاهد کاهش چشمگیر و محسوس حوادث، تلفات انسانی و خسارت‌های مالی هستیم.

جانشین ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه با اشاره به اینکه امنیت امروز و حمله موشکی دیروز سپاه مرهون خون شهید تهرانی مقدم‌ها است بیان کرد: توسعه فرهنگ ایمنی و نهادینه کردن رعایت مبانی ایمنی در محیط خانوادگی، کاری و اجتماعی ضروری است و با اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی و نظارت دقیق در اجرای مسائل ایمنی بی‌شک آمار حوادث را کاهش می‌دهد.

جبرائیل با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی پس از حمله سپاه به مواضع داعش در سال گذشته، از ایران به سازمان ملل شکایت کرد گفت: رژیم صهیونیستی با شکایت از ایران به سازمان ملل و با اشاره به شکل مثلثی شش پر ایجادشده پس فرود موشک‌ها به سازمان ملل گفته بود که ایران شکل ایجادشده محل وقوع موشک‌ها را برای اهانت به ما انتخاب کرده بود.

وی با بیان اینکه ایران ازنظر منابع طبیعی وضعیت خوبی دارد افزود: بهترین ذخایر طبیعی دنیا در ایران است اما مشکلاتی که وجود دارد ناشی از مشکلات مدیریتی در کشور است.

جبرائیل با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است که عرفان کاذب را در بین مردم ترویج کند تصریح کرد: دشمن به طور شبانه‌روزی در تلاش است که امنیت ملی ما را از بین ببرد که این کار را یک روز با برهم زدن نظم ارز و یک روز با جنگ روانی در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند.

جانشین ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه با بیان اینکه ایجاد اختلاف در یکپارچگی کشور هدف دشمن است افزود: اختلاف در بین قوم‌ها تضعیف عملکرد دولت جزو برنامه‌های دشمن برای اختلاف در بین مسئولان و مردم است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران 40 سال بوده که تحریم است بیان کرد: تحریم ایران برای امروز دیروز نیست، بلکه کشور 40 سال بوده که تحریم است و دشمن در این 40 سال هیچ غلطی نتوانست بکند و در آینده هم نخواهد کرد.

جبرائیل با بیان اینکه قدرت موشکی ما به کشورمان قدرت و عزت داده است گفت: دنیا پس از حمله موشکی ما به تروریست‌های تکفیری از ما حساب خواهد برد و این را هم می‌دانند که پاسخ جمهوری اسلامی به هر تهدیدی سخت و خشن خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار