اجرای رزمایش فرهنگی رزمی ستارگان درخشان۴ که گویا با استقبال کم نظیر مردمی همراه بوده تقدیر نماینده ولی فقیه در استان گیلان را برانگیخت.
کد خبر: ۹۰۶۴۹۹۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیین اختتامیه رزمایش فرهنگی رزمی ستارگان درخشان۴ امشب در محل دهکده مقاومت رشت برگزار شد.

رزمایش فرهنگی، هنری و رزمی ستارگان درخشان به مناسبت هفته گرامی داشت هفته دفاع مقدس که از دوم مهرماه به مدت یک هفته در دهکده مقاومت رشت آغاز به کارکرده بود امشب به کار خود پایان داد.

در این رزمایش فرهنگی رزمی متولیان آن سعی کردند با به تصویر کشیدن بخشی از عملیات ثامن‌الائمه علیه اسلام و عملیات حصر آبادان به جزئیات حوادث آن روزها پرداخته و تا حدودی رشادت‌های رزمندگان اسلام را در آن دوران طلایی به نسل فعلی منتقل کنند.

 

استقبال بی‌نظیر مردم رشت از اجرای رزمایش بزرگ ستارگان درخشان 4

این رزمایش در روزهای نخست اجرا توانست توجه خیل عظیم توده مردم را به خود جلب کند و بنا بر بلیت‌هایی که به مردم رشت در چند منطقه عرضه‌ شد، شمار تماشاگران در روزهای پایانی به حدود 20 هزار نفر نیز رسید.

اما جدای از اجرای این رزمایش بزرگ فرهنگی هنری، برنامه‌های جانبی تدارک دید شده در حاشیه ستارگان درخشان 4 نیز قابل‌توجه و درخور تحسین بود.

جانمایی ادوات و خودروهای جنگی در حاشیه محل اجرای رزمایش

با ورود به میدان اجرای نمایش تعدادی از ادوات و خودروهای جنگی وجود دارند که نمای واقعی را از روزهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را به نمایش گذاشته و روح تماشاگران را به واقعیت‌های جنگ نزدیک‌تر کرده است.

با پیش رفتن در ورودی محل رزمایش خاک‌ریزهایی ایجادشده که چینش آن‌ها در کنار سنگرها و سیم‌های خاردار و سربندهایی که به کلاه‌خودها بسته‌شده و بر زمین افتاده روزهای سخت جنگ را به تصویر می‌کشد و از جاذبه‌های منحصربه‌فرد جانبی در این رزمایش محسوب می‌شود.

واکس صلواتی رزمندگان فرهنگی به یاد رزمندگان دوران طلایی دفاع مقدس

چند گامی که به سمت محل اجرای رزمایش حرکت می‌کنیم با ایستگاهی مواجه می‌شویم که یادآور روزهای پر تواضع و خشوع جنگ را بوده و آن ایستگاه واکس صلواتی است.

در این ایستگاه که شخصی همچون دوران طلایی دفاع مقدس حضور دارد مشغول واکس و گرفتن گردوغبار از کفش و پاپوش‌های تماشاگرانی است که در جبهه فرهنگی رزمی قدم گذاشته‌اند و از جنبه‌هایی است که توجه بینندگان را به خود جلب کرده و این ایستگاه در ورای ایستگاه‌های تعبیه‌شده در این رزمایش است که چاشت‌های صلواتی عرضه می‌کنند و سعی در شیرین کردن کام شرکت‌کنندگان دارند.

 

برپایی غرفه‌های نمایشگاهی و نمایش فیلم برای شرکت‌کنندگان در رزمایش

در مجموعه این رزمایش بزرگ، برنامه‌های فرهنگی ازجمله نمایش فیلم‌های دفاع مقدس در کنار نمایشگاه و عرضه محصولات فرهنگی و لوازم‌تحریر و نمایشگاه مدافعان حرم نیز دیده می‌شود که استقبال مردمی از آن‌ها بیانگر تأثیرگذاری این بخش از برنامه‌های جانبی است.

ایستگاه پینت بال لیزری، ایستگاه ایجاد هیجان در جوانان

متولیان رزمایش فرهنگی رزمی ستارگان درخشان علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و رزمی تلاش کرده‌اند تا پای علاقه‌مندان به برنامه‌های هیجانی را نیز به دهکده مقاومت باز کنند که با راه‌اندازی پینت بال لیزری این هیجان نیز در رزمایش ایجادشده و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم ازجمله جوانان و نوجوانان همراه بوده است.

ایجاد غرفه‌های مهدکودک برای نگه‌داری از فرزندان خانواده‌های شرکت‌کننده در رزمایش، غرفه بهداشت و درمان و سایر برنامه‌ها در کنار اقامه نماز و زیارت عاشورا و اقامه عزا برای سرور سالار شهیدان ازجمله برنامه‌های جانبی در محل چهارمین رزمایش فرهنگی رزمی ستارگان درخشان در دهکده مقاومت رشت بود.

 

کار بزرگ فرهنگی در گیلان با حضور 500 نفره جوانان

مسئولیت این کار فرهنگی بزرگ را تنها جوانان گیلانی بر عهده‌ داشتند که بیش از 200 نفر از عوامل در بخش اجرایی رزمایش و 150 نفر از عوامل در بخش‌های غرفه داری این رزمایش به مردم ارائه خدمت کردند تا با همگرایی و هم‌افزایی توان فرهنگی در بطن انقلاب، اصول و تفکر مقاومت انقلابی و ارزش‌های آن را در جوانان نهادینه کنند

رزمایش ستارگان درخشان ۴ امسال برخلاف سال‌های گذشته که روایت خطی از تاریخ صدر اسلام تا تحولات پس از انقلاب بود، نمایشی از عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان را برای تماشاگران به تصویر کشیده است.

علاوه بر اجرای رزمایش فرهنگی رزمی ستارگان درخشان، برنامه جانبی نیز در دهکده مقاومت دایر بود که غرفه‌های نگه‌داری از کودکان، ایستگاه واکس صلواتی، پینت بال، چاشت صلواتی و جانمایی ادوات جنگی از نمونه‌های آن‌ها است.

در آیین اختتامیه این رزمایش که امشب در محل دهکده مقاومت رشت برگزار شد، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان و جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان حضور داشتند و آیت‌الله رسول فلاحتی در سخنانی کوتاه از عوامل این رزمایش که لایه‌هایی از دوران طلایی دفاع مقدس را برای مردم به نمایش گذاشتند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است استقبال مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان از رزمایش ستارگان درخشان ۴ در مقایسه با سال گذشته به روایت مسئولان برگزاری رزمایش به‌مراتب بیشتر بوده است.

 

شایان ذکر است عملیات ثامن‌الائمه یکی از عملیات مهم در طی جنگ عراق علیه ایران است که با رمز نصر من الله و فتح قریب در محور آبادان ـ شرق کارون به‌صورت گسترده در تاریخ ۵ مهر ۱۳۶۰ به فرماندهی نیروی زمینی ارتش و لشکر ۷۷ خراسان انجام و منجر به شکسته شدن حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومترمربع از خاک ایران شده است و در این رزمایش به‌عنوان رویکرد اصلی مورد نمایش تماشاگران گذاشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات