خبرهای داغ:
فرمانده سپاه فجر استان فارس درباره اهمیت مسائل ایمنی گفت: اگر روی مسائل ایمنی و تأمینی تمرکز لازم را نداشته باشیم، ممکن است هزینه‌های زیادی را متحمل شویم؛ لذا می‌بایست موضوع ایمنی دغدغه مستمر کارکنان و فرماندهان در سطوح مختلف باشد.
کد خبر: ۹۰۶۵۰۲۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه فجر فارس گفت: انقلاب ما ریشه در نهضت عاشورا دارد و حضرت امام خمینی (ره) به تأسی از فرهنگ عاشورا انقلاب را شروع و به پیروزی رساند.

وی افزود: پیروی معمار کبیر انقلاب از امام حسین (ع) بایستی برای همه ما در این مسیر پر فراز و نشیب درس باشد؛ زیرا عاشورا تا قیامت استمرار دارد و مهم اینست که ما خودمان را در اردوگاه امام حسین (ع) ببینیم.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهار داشت: امروز اگر می خواهیم خود را در اردوگاه امام حسین (ع) ببینیم باید بنگریم که پرچم سید الشهدا (ع) در دستان کیست تا در مسیر و راه او قرار بگیریم.

غیاثی ادامه داد: در آغاز انقلاب امام خمینی (ره) و بعد از آن نیز مقام معظم رهبری پرچم امام حسین (ع) را در دست گرفته و پاسداران و یاران او در صف دفاع از حریم ولایت همچنان جان فشانی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در 39 سال گذشته انقلاب فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون نیز انقلاب و نظام در شرایط حساسی قرار گرفته است و مستکبران جهان در جهت عدم نفوذ انقلاب و جبران ناکامی های خود، در حال توطئه علیه ما هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس  با اشاره به نقش دشمن در ایجاد شرایط فعلی گفت: شرایط حساس امروز نشأت گرفته از تلاش های دشمن علیه مردم و نظام است و اگر ما تحلیل درست و واقعی از مشکلات کشور و ریشه های آن نداشته باشیم، قطعاً غافلگیر خواهیم شد.

غیاثی درباره راه برون رفت از شرایط فعلی تأکید کرد: باید برنامه ریزی دشمن را پیش بینی کنیم و اگر خوب پیش بینی و تحلیل کردیم می توانیم خوب آرایش بگیریم و نقشه های دشمن را نقش برآب کنیم، و اگر چنانچه برنامه ای برای مقابله با طرح های دشمن نداشته باشیم غافلگیر خواهیم شد و مصادیق زیادی داریم که به دلیل غفلت ها غافلگیری اتفاق افتاده است.

فرمانده ارشد سپاه در استان ضمن تبیین اهداف جنگ نرم و جنگ سخت، بیان داشت: دشمن جنگ واقعی را با هدف تجاوز و فتح خاک انجام می دهد، ولی جنگ رسانه ای با هدف سست کردن اعتقادات مردم نسبت به حاکمیت شکل گرفته و دشمن از تمام ظرفیت هایش در این زمینه استفاده می کند، که متأسفانه تا حدودی دشمن توانسته است تأثیراتی در ذهن و روان مردم بوجود آورد.

وی با اشاره به وظیفه فعلی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: در شرایط موجود سپاه به عنوان حافظ و پاسدار انقلاب باید محور تحرک باشد، به ویژه در شرایطی که برخی مسئولین در سطح ملی و استانی منفعلانه با مشکلات و تهدیدها برخورد می کنند

فرمانده سپاه فجر فارس درباره شرایط و ویژگی های 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: اگر دوران 8 سال دفاع مقدس را با شرایط کنونی مقایسه کنیم، قطعاً عبرت های بسیاری وجود دارد که باید زوایای مختلف آن برای نسل امروز تبیین شود؛ ما در دوران دفاع مقدس مورد تحریم های سختی قرار گرفتیم که مردم و رزمندگان به تبعیت از امام راحل (ره) و با رعایت اقتصاد مقاومتی توانستند از آن شرایط عبور کنند و تحریم ها را بشکنند.

وی افزود: یکی دیگر از زوایای دفاع مقدس این بود که هرکجا خودمان را در مسیر الهی قرار دادیم، لطف الهی شامل حال مردم و کشور شد و از آزمون های بزرگ سربلند بیرون آمدیم، امروز نیز با توجه به شباهت وضع موجود با آن دوران، می توان با تأسی از دوران دفاع مقدس، با قرار گرفتن در مسیر الهی و با مدیریت جهادی از مشکلات کنونی عبور کرد.

غیاثی در بخش پایانی سخنان خود پیرامون دفاع مقدس تأکید کرد: یقیناً پیشکسوتان جهاد و شهادت و یادگاران دفاع مقدس در حال حاضر وظیفه دارند که تجربیات خود را به نسل های امروزی منتقل کنند تا از دست آوردهای دفاع مقدس عبرت بگیریم، چرا که بخاطر تجربه های گذشته معتقدیم اراده الهی بر ایستادگی در برابر ظالم تأکید دارد و نباید هرگز به دشمن اعتماد کنیم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس به مناسبت آغاز هفته ایمنی در سپاه گفت: در استان فارس تنوع مأموریت زیادی داریم و با توجه به رده ها و نواحی سپاه فجر، باید موضوعات ایمنی مورد توجه قرار گیرد و از اولویت بالایی برخوردار باشد، چرا که همه باید تلاش کنیم تا حادثه ای بر اثر سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی رخ ندهد.

وی اظهار داشت: دشمن برای نفوذ سرمایه گذاری گسترده ای انجام داده است که می بایست برای جلوگیری از توسعه آن، همه تلاش های ایمنی و تأمینی صورت پذیرد.

غیاثی در پایان خاطر نشان کرد: اگر روی مسائل ایمنی و تأمینی تمرکز لازم را نداشته باشیم، ممکن است هزینه های زیادی را متحمل شویم؛ لذا می بایست موضوع ایمنی دغدغه مستمر کارکنان و فرماندهان در سطوح مختلف باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها