جشن عاطفه‌ها از نمونه‌های جهاد با مال است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: جشن عاطفه‌ها یکی از نمونه‌های جهاد با مال است.
کد خبر: ۹۰۶۵۰۷۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،آیت‌الله سید احمد میرعمادی  امروز در آیین جشن عاطفه‌ها ضمن ارزشمند خواندن این مراسم اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها کاری گرانقدر و خداپسندانه است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در آغاز سال تحصیلی همه ما به فکر یکدیگر باشیم و به کمک نیازمندان می‌آییم امری بسیار نیکو و پسندیده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خصوص ارزش شرکت در جشن عاطفه‌ها بیان داشت: در اسلام دو نوع جهاد داریم؛ نخست جهاد با مال و دیگری جهاد با جان.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: جهاد با جان این است که شخص در برابر دشمن می‌جنگد و خونش ریخته می‌شود تا دین و ارزش‌های دینی زنده بماند، اما جهاد با مال این است که انسان از سرمایه‌اش در راه خدا انفاق می‌کند تا اینکه دیگران پرورش یافته و زمینه خدمت دیگران فراهم شود.

وی جهاد با مال را مبارزه با جهل و نادانی عنوان و تصریح کرد: ضمن اینکه انسان با جهاد مالی در سرنوشت دیگران سهیم می‌شود، زمینه را برای رشد و تعالی انسان‌ها نیز فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان جشن عاطفه‌ها را یکی از نمونه‌های جهاد با مال برشمرد و افزود: جشن عاطفه‌ها زمینه را برای تعلیم و تربیت افراد نیازمند فراهم می‌نماید.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: مفهوم جشن عاطفه‌ها این است که ما در شادی و غم شریک یکدیگر هستیم، همچنان‌که پیامبر اکرم(ص) شریک غم و شادی مردم بودند.

وی سیره پیامبر و ائمه اطهار علیهم‌السلام را کمک کردن به دیگران عنوان کرد و گفت: هم‌چنان‌که در تاریخ آمده است که حضرت خدیجه(س) تمام اموال خود را در اختیار پیامبر قرار داد تا در راه خدا انفاق شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان انفاق در راه علم را بهترین نوع انفاق دانست و یادآور شد: چرا که وقتی به امر علم‌آموزی کسی کمک می‌کنید او در آینده می‌تواند کشور را اداره کند.

آیت‌الله میرعمادی افزود: انفاق در راه علم زمینه‌ساز رشد و شکوفایی استعدادها است، انفاق در راه علم باعث تربیت انسان‌های متخصص و متعهد می‌شود و جاودانگی انفاق‌کننده و انفاق‌شونده را محقق می‌سازد.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها تاثیر بالایی در جامعه دارد، بیان داشت: ما باید نسبت به سرنوشت نوجوانان و جوانان حساس باشیم، ضمن اینکه شرکت در جشن عاطفه‌ها به‌ثمر رساندن نهال مستعد خلاقیت و ابتکار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات