فرمانده انتظامی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون هزار و ۲۸۸ جوان لرستانی به استخدام پلیس درآمده‌اند که این تعداد تا پایان سال به ۲ هزار نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۹۰۶۵۰۷۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار محمد مهدیان نسب  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس مقدر و امین مردم» است که از روز جمعه سیزدهم تا نوزدهم مهر ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه در هفته ناجا 110 برنامه در استان برگزار می‌شود، افزود: در این راستا 15 برنامه کلان و 87 برنامه اصلی در نظر گرفته شده که برگزاری همایش پیاده‌روی عاشوراییان در خرم‌آباد از جمله برنامه‌های کلان است.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: امسال بیش از هزار و 288 نفر از جوانان لرستان به استخدام پلیس درآمدند و به دنبال این هستیم با اخذ سهمیه این تعداد را تا پایان سال به 2 هزار نفر برسانیم.

وی به تشریح برنامه‌های پلیس در هفته ناجا پرداخت و خاطرنشان کرد: سخنرانی فرمانده‌های انتظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک، راه‌اندازی شهرک آمدوشد، نمایشگاه طرح‌های خلاقانه، ارائه مشاوره اجتماعی در کلانتری‌ها، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پلیس لرستان در هفته ناجا است.

مهدیان‌نسب در ادامه عنوان کرد: سال 96 توانستیم 400 هزار نفر را برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌صورت چهره به چهره آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: در هفته ناجا برنامه‌های متنوع برای ارتباط بیشتر با اقشار مختلف جامعه و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه بیان کرد: در آخرین روز از هفته ناجا در روز پنجشنبه برنامه‌های کوه‌پیمایی، برگزاری زیارت عاشورا، مسابقه دوچرخه‌سواری و همچنین برنامه ویژه غبارروبی مزار شهدا به‌منظور تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به عملکرد پلیس لرستان در 6 ماهه امسال اشاره و اظهار کرد: اگر جاده‌های استان امن و استاندارد بود و از دوربین‌های ثبت سرعت بهره می‌بردیم تصادفات کمتری شاهد بودیم اما با این وجود یک درصد کاهش تصادفات را داشتیم.

مهدیان نسب به کاهش تصادفات فوتی در 6 ماهه امسال اشاره و عنوان کرد: در این مدت نسبت به سال قبل 35 نفر کمتر کشته در تصادفات جاده‌‌ای استان شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه در بحث اطلاع‌رسانی 310 برنامه با 46 هزار مخاطب برگزار شده است، بیان داشت: 986 جلسه آموزش همگانی در 6 ماهه امسال برگزار شده است.

وی به بحث برخورد با صنوف مزاحم اشاره و در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر نیز تصریح کرد: در 50 نقطه آلوده استان برنامه از مستمر داشتیم و در مجموع طی 6 ماهه امسال 3 تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال قبل 48 درصد افزایش‌ یافته است.

مهدیان نسب به جمع‌آوری 8 هزار و 198 معتاد متجاهر و معرفی آن‌ها به مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حوزه پلیس فتا هزار و 587 سایت مجرمانه شناسایی و 175 پرونده تشکیل شده که 46 درصد افزایش داشته‌ایم و 89 نفر نیز در این راستا دستگیر شده است.

وی یادآور شد: در 6 ماهه امسال بیش از 52 هزار پرونده قضایی در کلانتری‌های استان رسیدگی شده است.

وی از کاهش 16 درصدی سرقت در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در این مدت 280 هزار و 475 بار پلیس 110 زنگ خورده است و این در حالی است که 53 درصد تماس‌ها عملیاتی شده و 43 درصد دیگر با مشاوره مشکل برطرف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان یادآور شد: 57 طرح عملیات انتظامی مشترک در نیمه اول سال اجرا شده و 108 باند سارقین در این مدت متلاشی شده است و در بحث کشف سرقت‌ها نیز 18 درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

وی در بحث قاچاق کالا نیز اظهار کرد: 64 میلیارد تومان قاچاق ارزش‌گذاری شده و 59 انبار احتکار با بیش از 18 میلیارد کالا نیز در 6 ماهه امسال شناسایی شده و با متخلفان برخورد شده است.

مهدیان نسب در بحث کامیون داران نیز عنوان کرد: امن‌ترین جاده‌های کشور مربوط به لرستان بوده و اینکه شایعه شده بود به کامیون‌ها سنگ پرتاب می‌شود کذب محض است.

وی از دستگیری 12 نفر در راستای ایجاد التهاب و مزاحمت برای کامیون داران در سطح استان خبر داد و گفت: 50 درصد افراد دستگیر شده غیربومی بوده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: در بحث نزاع و درگیری لرستان نسبت به 24 استان وضعیت بهتری دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات