باهدف زمینه‌سازی برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هزار و ۸۴ نفر از خدمات مهارت‌آموزی این نهاد در ۶ ماهه اول سال جاری بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۶۵۰۸۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گزارشی از خدمات ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در حوزه مهارت‌آموزی به‌منظور اشتغال‌زایی جامعه هدف ارائه کرد.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از برنامه‌های مهم این نهاد در حوزه اشتغال است.

وی بابیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و خروج آن‌ها از بدنه حمایتی این نهاد با محوریت اشتغال است، افزود: با فراهم شدن زمینه اشتغال جامعه هدف کمیته امداد اهداف این نهاد در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت محقق می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان از بهره‌مندی هزار و ۸۴ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با ۱۹ هزار و ۹۸۱ نفر ساعت از خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و افزود: برای آموزش این مددجویان بیش از ۴۵ میلیون تومان هزینه شده است.

صفری به همکاری سازمان‌های دیگر در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز اشاره کرد و ادامه داد: خدمات مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با همکاری سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های آزاد، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی، دامپزشکی و صنایع‌دستی درزمینهٔ ایجاد اشتغال مرتبط ارائه‌شده است.

وی افزود: ارائه مشاوره‌های شغلی متناسب با شرایط افراد مستعد ایجاد اشتغال در کنار ایجاد زمینه‌های مهارت‌آموزی آن‌ها از خدمات قابل‌توجه کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت این نهادمی باشد، که با همین رویکرد در ۶ ماهه نخست امسال ۸۲۹ فقره مشاوره شغلی به مددجویان ارائه‌شده که ۱۸۸ نفر از آن‌ها منجر به اشتغال شده است.

وی در پایان به اشتغال مددجویان از طریق خدمات کاریابی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۳ مددجوی زنجانی جذب بازار کارشده و درآمد پایدار کسب کرده است.

 

ارسال نظرات