مدیر کل بهزیستی استان زنجان :

مرکز توانبخشی روزانه سالمندان بنیان پاک افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت هفته سالمندان سومین مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان بنیان پاک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۶۵۰۸۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرنگر خبرگزاری بسیج زنجان ، محمد محمدی در آئین افتتاحیه این مرکز گفت: این مرکز با هدف توانمند سازی ، توجه به نیازها و خواسته های سالمندان ، ارتقاء و بهبود سطح زندگی سالمندان تاسیس گردیده و در حال حاضر دو مرکز در زنجان و یک مرکز در شهرستان خدابنده فعال است.

وی اظهارکرد:  مراکز روزانه توانبخشی مراکزی را شامل می شود که با مجوز رسمی سازمان بهزیستی  در جهت ارائه خدمات آموزشی ، تخصصی و توانبخشی به گروههای هدف سازمان به صورت روزانه فعالیت می نماید ودر قبال ارائه خدمت به افراد از یارانه سازمان بهزیستی برخوردار می گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: این مراکز شامل مراکز آموزشی ،حرفه ای وکارگاههای حمایت شده جهت معلولین ،سالمندان وبیماران روانی مزمن می باشد که طبق یک برنامه آموزشی مدون ودستور العمل های خاص مراکز فعالیت می نمایند.

 محمدی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی خاطر نشان کرد : در حال حاضر در استان زنجان 30 درصد از سالمندان تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و بهزیستی با ایجاد مراکز روزانه ، اجرای طرح ویزیت در منزل ، اجرای طرح توانمند سازی سالمندان و مراقبت در منزل به سمت گسترش فعالیت های خود در این زمینه پیش می رود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان مشارکت مردم در خدمت رسانی به سالمندان و حضور خیرین در این عرصه را راه گشا دانست و تصریح نمود: اولویت اول توجه به ارائه نیازهای آموزشی و حرکتی در راستای توانمند سازی معلولین سالمند می باشد.

وی تصریح کرد:  نزدیک به 104 هزار سالمند در استان  زنجان و 6 میلیون سالمند در سطح کشور زندگی می کنند که رسیدگی به آنها نیازمند هدف گذاری و برنامه ریزی است.

وی  از ایجاد محیط های دوستدار سالمندان و ایجاد شهر بدون مانع و مناسب سازی شده بعنوان فعالیت های بهزیستی نام برد و اظهار داشت : ایجاد محیط های امن و بدون مانع در سطح شهر جهت سهولت تردد سالمندان باید عملی گردد.

وی یادآور شد: سالمندي فرایندي است که با رشد و تکامل مداوم مشخص می شود و این فرایند متوقف یا معکوس نمی شود و با مراقبت صحیح می توان روند آنرا کند تر نمود.

وی افزود : در این مرکز کلاس هایی هنری ، ورزشی ، قرآنی ، آشپزی و... به سالمندان ارائه خدمات می گردد.

گفتنی است : مرکز آموزشی توانبخشی سالمندان " بنیان پاک" با ظرفیت اسمی 50 نفر واقع در شهرک کارمندان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نمود و همچنین مرکز روزانه سالمندان مهرگان نیز در منطقه اسلام آباد در حال فعالیت است.

ارسال نظرات