طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده های استان

طرح ایمن سازی در مدارس حاشیه جاده های کهگیلویه وبویراحمد اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۶۵۲۸۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
دیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان درطرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌های استان آئین نمادین این طرح که در مدرسه امامزاده شاه قاسم گوشه اجرا شد با بیان اینکه ۲۰ هزار دانش آموز در ۳۲ مدرسه در حاشیه جاده‌های استان مشغول به تحصیل هستند گفت:ضرورت دارد برای تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان، مدارس آن‌ها ایمن سازی شود.
خوان پایه از اجرای برنامه‌های مختلف برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌های استان خبر داد و افزود: اهداء بسته‌های آموزشی، وسایل شبرنگ دار، آموزش دانش آموزان درزمینه آمد و شد به مدرسه، نصب تابلو و علائم هشداردهنده در جلوی مدارس واقع در حاشیه راه‌های اصلی از جمله این برنامه‌ها است.
وی گفت: پارسال ۱۵۱ نفر در محور‌های برون شهری و روستا‌هایی استان جان باختندکه ۲۷ نفر از آن‌ها عابرپیاده بودند
جانشین فرمانده پلیس راه استان هم آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان را در ارتقاء فرهنگ ترافیک مؤثر دانست و گفت: اگر دانش آموزان امروز با این قوانین و مقررات آشنا شوند در آینده با کمترین تلفات و خسارات رو به رو خواهیم بود. طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌های استان
سرهنگ دانایار با بیان اینکه استفاده از تابلو‌های هشدار دهنده برای آگاه کردن رانندگان در زمینه محل عبور دانش آموزان، محدودیت و کاهش سرعت در محدوده مدارس در محور‌ها انجام می‌شودافزود: انتخاب و بهره گیری از دانش آموزان بزرگتر به عنوان راهنمای مدرسه نقش ویژه‌ای در کاهش تصادفات دارد.
ارسال نظرات