فرمانده انتظامي استان از اجرای 1650 برنامه همزمان با هفته گرامیداشت ناجا در سراسر استان برای ارتباط گیری موثر پلیس با مردم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۵۳۰۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳

به گزارش  خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار محمد قنبری،فرمانده انتظامی استان  گفت: همزمان با هفته گرامیداشت نیروی انتظامی  در سراسر استان 1650 برنامه خواهیم داشت که اهم اهداف این برنامه ها ارتباط موثر نیروی انتظامی با مردم است که این ارتباط دو سویه منجر به امنیت و آرامش بیشتر و ارتقاء احساس امنیت در استان خواهد شد.

وی افزود: حضور کارشناسان انتظامی در حوزه های مختلف در مدارس، مساجد، ملاقات های مردمی مسئولان انتظامی استان در سامانه 197، جلسات هم اندیشی با معتمدان، ریش سفیدان علما و اساتید دانشگاهی، جلسات مشاوره ای، رسیدگی به مشکلات کارکنان انتظامی استان در سامانه 147، حضور گسترده کارکنان در نماز جمعه، دیدار فرماندهان با ائمه جمعه، خانواده شهدا و... از مهمترین برنامه های هفته ناجا در استان سیستان و بلوچستان است.

سردار قنبری تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در این هفته خدمات شایسته ای را به مردم فهیم و ولایت مدار این استان ارائه دهیم و اعتماد مردم را نسبت به طرح های مختلف انتظامی در راستای ارتقاء احساس امنیت افزایش دهیم و در کارکنان خود انگیزه را ایجاد کنیم تا با توان بیشتری در امنیت و آرامش شهروندان تلاش و افزایش اقتدار سازمانی توأم با ارائه خدمات مهربانانه با مردم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: امنيت محصولي اجتماعي است و همه سازمان ها، دستگاه ها و آحاد مردم قانون مدار در ايجاد و اعتبار و اعتلاي آن نقش فعال و تعيين كننده اي دارند و هفته بزرگداشت نيروي انتظامي فرصتي مغتنم است تا اين تعامل، با احصاء نقاط ضعف و قوت، مشاركت و همكاري هاي عمومي با نظرخواهي از افكار عمومي، بازنگري، به روز رساني و كارآمد شود.

دستگیری پنج سرشبکه اصلی قاچاق مواد افیونی و کشف بیش از 72 تن موادمخدر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه به برخی از اقدامات شاخص پلیس استان در 6 ماهه اول سال 97 اشاره کرد و گفت: فرماندهی انتظامي استان از ابتداي امسال تاكنون 72 تن و 238 کیلوگرم انواع موادمخدر كشف کرده، كه اين رقم نشان دهنده رشد 6 درصدي كشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی گفت: در این مدت پنج سرشبکه اصلی مواد مخدر و یک هزار و 504 خرده فروش دستگیر که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 83 درصد رشد داشته ایم.

سردار قنبری تصریح کرد: مبارزه قاطعانه با باندهای تهیه و توزیع مواد افيوني و خرده فروشان موادمخدر با جديت در دستور كار پليس قرار دارد و در اين رابطه طرح هاي گسترده ای با همکاری یگان های عملیاتی استان دنبال مي شود.

وی با اشاره به رتبه دوم کشوری فرماندهی انتظامی استان در حوزه پیشگیری از جرم افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون خوشبختانه در حوزه وقوع سرقت های مسلحانه 41 درصد، قاپ زنی 25 درصد، سرقت های به عنف 24 درصد، سرقت موتورسیکلت 15 درصد و سرقت منزل 7 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته ایم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر ریشه بنیادی بیشتر جرائم این استان از قبیل آدم ربایی، قتل، سرقت، شرارت، نزاع های طایفه ای است؛ اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا با تمام توان و امکانات حلقه محاصره را بر سوداگران مرگ تنگ کرده و اجازه ندهیم ، مخلان نظم و آسایش مردمی جولان دهند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به خط قرمز پلیس استان در برخورد با جرائم خشن تصریح کرد: آنچه احساس امنیت را خدشه دار می کند، جرائم خشن است که تلاش ما بر این است که با افزایش عِدّه و عُدّه با کمک مردم فهیم، معتمدان و دیگر دستگاه های امنیتی کمترین میزان وقوع جرائم در این استان مرزی را داشته باشیم.

سردار قنبری در بخش پاياني سخنان خود به اقدامات و عملكرد فرماندهي انتظامي استان در رابطه با قاچاق كالا و ارز، احتكار كالا، جمع اوری معتادان متجاهر و پرخطر ، ارتقاء نظم و امنيت عمومي و اقدامات علمي و مطالعاتي در زمينه پيشگيري از قوع جرايم و همچنين تسهيلات ویژه پليس در هفته ناجا اشاره کرد و از همراهي و همگامي رسانه ها و مطبوعات با پليس براي اطلاع رساني شفاف به مردم تقدير و تشكر كرد.
ارسال نظرات