معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مدیران به برکت خون شهدا فرصت خدمت در نظام جمهوری اسلامی را پیدا کرده‌اند، گفت: سیره شهدا شاخص مناسبی برای بررسی و ارزیابی عملکرد مسئولان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۰۶۵۳۹۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد باقر نوبخت روز جمعه در یادواره شهدای روستای خیارج از توابع بخش رامند در شهرستان بویین زهرا با تسلیت ایام ماه محرم الحرام افزود: در یادواره‌های شهدا به مهر و عشق شهدا مسئولان گرد هم می‌آیند تا نشان دهند هنوز راه و شیوه شهدا در جامعه ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا اساس و فلسفه وجودی همه مسئولان است که باید توجه ویژه به آن داشته باشند.
رییس سازمان برنامه و بودجه، شهدا و سیره آنان را ملاک مناسبی برای ارزیابی عملکرد مسئولان دانست و افزود: با این ملاک می‌توان عملکرد مسئولان را به خوبی ارزیابی و قضاوت کرد و از هرگونه انحراف و خطا در مسیر خدمتگذاری جلوگیری نمود.
این مسئول ادامه داد: مسیر شهدا و ایثارگران همان مکتب امام حسین علیه السلام است که در برابر خواسته‌های نامعقول و نامشروع یزیدیان ایستادگی و مقاومت کردند.
نوبخت خاطر نشان کرد: یزیدیان می‌پنداشتند که با تحریم عنصر حیاتی آب حتما لشگر ابا عبدالله الحسین (ع) مرعوب شده و تسلیم می‌شود درحالی که امام فرمود: اگر اسلام با شهادت من پابرجا خواهد ماند پس شمشیر‌ها من را دریابید.
این مسئول گفت: بعد از ۱۴ قرن از واقعه عاشورا مرد پلید دیگری از سرزمین عراق همان روش بین امیه و یزیدیان را در پیش گرفت و برای بمباران شهر‌ها و روستا‌های کشور اقدام کرد.
وی افزود: صدام بعثی با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر حمله هوایی به کشور را آغاز کرد، اما رزمندگان اسلام با اقتدار و صلابت به رهبری امام راحل مقابل وی ایستادگی کردند.
نوبخت خاطر نشان ساخت: آن روز راه ما یا تسلیم شدن در برابر خواست عنصر پلیدی به نام صدام و یا ایستادگی و مقاومت و در پیش گرفتن راه وشیوه اباعبدالله الحسین (ع) بود که ما راه دوم را انتخاب کردیم.
وی افزود: اگر شهدا این راه را در پیش نمی‌گرفتند و مقاومت نمی‌کردند قطعا امروزه وضعیت کشور به این شکل رقم نمی‌خورد.
روستای خیارج با ۳۲ شهید از توابع شهرستان بویین زهرا در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر قزوین قرار دارد.
استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

ارسال نظرات