کارشناس مسایل دینی؛

امام سجاد (علیه السلام) پناه گاه بی پناهان بود

حجت الاسلام مسلم رضایی گفت:امام زین العابدین(علیه السلام)قهرمان معنویت است، به گونه ای که وقتی انسان به او می نگرد به حقیقت اسلام نگاه می کند.
کد خبر: ۹۰۶۵۴۷۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری ؛ حجت الاسلام مسلم رضایی  پیرامون شهادت امام سجاد (علیه السلام) بیان داشت: دوران امامت آن حضرت، با یکی ازسیاه ترین ادوار تاریخ اسلام همراه بود.

وی افزود: بعد از حادثه دل خراش عاشورا وپس از انعکاس این خبر در سراسرکشور اسلامی ، رعب و وحشت شدیدی بر جامعه حکم فرما شد وبرای مردم مسلم گردید که یزید، پس از کشتن فرزند رسول خدا ، که از قداست وعظمت بالایی برخوردار بود وبه اسیری بردن زن وفرزندان او از هیچ ظلم وجنایتی دریغ نخواهد کرد.

رضایی گفت: از دیگر حوادث تلخ این دوران، "واقعه حره" بود که بنا به نقل اکثر مورخین ، لشکریان یزید، به فرماندهی مسلم بن عقبه، برای سرکوب مردم مدینه که در مقابل ظلم وجور حکومت بنی امیه به مخالفت پرداخته بودند ، عازم آن شهر شدندوپس از حمله به مدینه به دستور یزید سه روز جان ومال وآبروی مردم مدینه مباح شد، از این رو عده زیادی از مردم بی گناه به قتل رسیدند.

وی عنوان کرد:از فضائل ومناقب بارز امام سجاد علیه السلام علم گسترده ایشان بود که از آن به علم لدنی تعبیر می شود، علمی که از منبع فیض وذات حق سرچشمه می گیرد. از ویژگی های ممتاز آن حضرت ،احاطه علمی ایشان به اصول اعتقادی واحکام اسلامی بود،کثرت عبادت ، برجسته بودن در زمینه های علمی ، خشوع در عبادت تا جایی که ایشان را زین العابدین نامیدند ، سیادت وعظمت، تواضع، دستگیری از ستمدیدگان ونیاز مندان نیز از دیگر خصوصیات وفضایل ایشان بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار