حجّت الاسلام احمد پناهیان در گردهمایی خواهران بسیجیان ناحیه حضرت امیرالمومنین(ع) گفت: بسیج با وجود پشتکار بسیجیان جوان، مومن و متدیّن، برای به سعادت رسیدن کشور عزیزمان ایران اسلامی، لازم و ضروری است.
کد خبر: ۹۰۶۵۴۹۴
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

رزمایش بزرگ " اقتدار عاشورایی سپاهیان محمّد رسول ا... ۲ " روز پنجشنبه دوازدهم مهرماه 97 در ورزشگاه آزادی تهران با حضور جمع کثیری از بسیجیان سپاه تهران بزرگ، استان تهران و البرز با حضور رهبر معظّم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و جمعی از مسئولین نظام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، شب قبل از این همایش صد هزار نفری، خواهران بسیجی ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع)، به منظور افزایش آمادگی معنوی برای دیدار با رهبر معظّم انقلاب در محل آمفی تئاتر این ناحیه گرد هم آمدند.

در ابتدای این مراسم حجّت الاسلام صابری‌نیا، نماینده‌ی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) ضمن عرض خیر مقدم، حضور همگان را در این همایش مورد تمجید قرار داد و آن را دارای برکات فراوان خواند.

در ادامه، حجّت الاسلام احمد پناهیان، حضور بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) را در این مسیر یک جهاد بزرگ خواند و گفت: باورپذیری جوانان انقلاب اسلامی، امروزه جزو ویژگی های بارز و مهم ایشان است و به یقین جوانان ما از ادامه‌دهندگان اصلی مکتب اهل بیت (علیهم السلام) هستند. 

همچنین وی استقامت، پایداری و ایستادگی را برای تمامی جوانان از عوامل موفقیت آنان خواند و آن را از ویژگی‌های بارز هر بسیجی دانست.

پناهیان در ادامه‌ی این سخنرانی ولایت حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) را ادامه‌ی امامت حضرت علی(ع) یاد کرد و پیرامون نقش ولایت در بسیج و جلوه‌ی باشکوه آن در این زمینه هم سخن به میان آورد.

وی در ادامه نقش بسیج را در جامعه‌ی اسلامی تبیین کرد و آن را اینگونه برشمرد: "بسیج با وجود پشتکار بسیجیان جوان، مومن و متدیّن، برای به سعادت رسیدن کشور عزیزمان ایران اسلامی، لازم و ضروری است."

همچنین پناهیان از نقش حضرت زینب(س) در واقعه‌ی تاریخی کربلا سخن به میان آورد و نقش والای این بانوی بزرگ اسلام را اینگونه برشمرد: «حضرت زینب(س) با وجود از خود گذشتگی و ایثار نسبت به کودکان و زنان به اسارت گرفته شده در روز عاشورا و تحمّل رنجی عظیم از این واقعه‌ی دلخراش با صلابتی هرچه تمام‌تر در مقابل دشمن ملعون زمان خود ایستادگی کرد و آنان را شکست خورده در این جنگ نابرابر معرفی کرد.» همچنین وی زینبی عمل کردن را برای زنان و مردان مسلمان وظیفه‌ای تمام ناشدنی عنوان داشت و این مسئولیت خطیر را به تنهایی بر عهده‌ی زنان جامعه‌ی اسلامی ندانست.

حجّت الاسلام پناهیان از مذاکره‌ی برجام هم در این گردهمایی یاد کرد و از توصیه‌های مقام معظّم رهبری به تیم مذاکره کننده سخن به میان آورد. وی این اعتماد نادرست را به شیطان بزرگ، اشتباه محض دانست و این امر را پیش‌بینی شده توسط رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

پناهیان زنده نگه داشتن یاد شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدّس را از وظایف هر ایرانی دانست و همچنین نام و یاد پر آوازه‌ی شهدای ترور اهواز در هفته‌ی دفاع مقدّس امسال را نیز همیشه پرفروغ دانست. 

وی در ادامه پیرامون ظهور حضرت امام زمان(عج) سخن به میان آورد و افزود: "نامه‌ی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به جوانان اروپایی و آمریکایی، نشان از تحقق داشتن و نزدیک بودن امر خطیر و مهم ظهور دارد" همچنین وی ادامه داد: «در روایات عدیده‌ای در دین مبین اسلام داریم که هنگام سختی‌های فراوان در اجتماع، منجی بزرگ بشریّت به کمک مسلمانان می‌آید و به آن‌ها یاری می‌رساند.»

پناهیان موقعیت امروز کشور را موقعیتی حساس و قابل توجه عنوان داشت و جوانان را مسئول فرهنگ‌سازی صحیح در این محیط خطیر دانست. وی از جوانان خواست تا با تمام قدرت به کسب اطلاعات صحیح و استفاده‌ی درست از آن در جامعه بپردازند و با جهالت دشمن در مغزها مبارزه کنند. پناهیان این استراتژی را نوعی عاشورایی عمل کردن خواند و در ادامه افزود: «بسیجیان امروز ما نمونه‌ای بارز از این قشر هستند و وجود آنان موجب دلگرمی نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.»

خطیب این گردهمایی در ادامه، از جوانان بسیجی به ویژه جوانان این ناحیه خواست تا با بومی سازی فرامین حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در حیطه‌های مختلف تحصیلی، شغلی، خانوادگی و غیره بتوانند جامعه را به سعادت هرچه تمام‌تر برسانند. 

وی بسیجیان را موظّف دانست که به عنوان یک سپر در مقابل آسیب‌های اقتصادی و تحریم‌هایی که دشمن برای مان ایجاد کرده است بایستیم و مقاومت کنیم. پناهیان ادامه داد: «نباید اجازه دهیم مقصر این معضلات اجتماعی و اقتصادی، مقام معظّم رهبری شناخته شوند و ضربه‌ی آن را ایشان متحمّل گردند.»

حجّت الاسلام احمد پناهیان در انتهای این سخنرانی از خداوند متعال خواست تا پرچم این انقلاب توسط حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به دستان مبارک حضرت ولیعصر(عج) برسد و جامعه‌ی جهانی مهدوی به سعادت برسد.

 

ارسال نظرات