خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم میهمانی لاله‌ها با حضور مردم و مسئولان در ۷۲ گلزار شهید استان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۰۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مراسم میهمانی ۶ هزار لاله گلگون کفن در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جواد هاشمی اظهار کرد: تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا، عطر افشانی، غبارروبی، گلباران، تجدید میثاق با آرمان‌های رفیع شهدا، عهد و پیمان بر پاسداری از خون‌های پاک شهدا و زدودن غبار فراموشی از جسم و جان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری این مراسم است.

مسؤول کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس گفت: این مراسم از سوی کمیته ایثارگران که به مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با عضویت ۱۵ دستگاه و نهاد انقلابی و نیرو‌های مسلح تشکیل شده و هماهنگی و برنامه ریزی لازم را پیگیری کرده، برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم سپاه علی بن ابیطالب (ع) در گلزار‌های شیخان، سوم خرداد و بقیع، نیرو‌های انتظامی قم در گلزار علی بن جعفر (ع)، آمادگاه شهید فراشاهی در گلزار امامزاده ابراهیم (ع)، جهاد کشاورزی در روستاها، بنیاد حفظ آثار در گلزار‌های شهدای گمنام، فرماندهی پدافند هوایی حضرت معصومه (س) در گلزار شهدای مدافعان حرم بهشت معصومه (س) حضور یافته و مراسم میهمانی لاله‌ها را برگزار می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: در این مراسم‌ها خادمان به شهدا در بنیاد شهید وامور ایثارگران در تمام گلزار‌های سراسر استان حضور دارند.

وی با تاکید بر حضور مسؤولان در این مراسم اضافه کرد: دعوت از هنرمندان و هیات‌های مذهبی با توجه به مصادف شدن این ایام با ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، برپایی چهار ایستگاه صلواتی در ورودی گلزار‌ها و تقدیم ۱۰ هزار شاخه گل و گلاب به مزار مطهر شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

هاشمی عنوان کرد: حرکت نمادین کاروان گل از میدان معصومیه (س) به سمت گلزار امامزاده ابراهیم (ع) و از مسجد باب الجنه به سمت گلزار علی بن جعفر (ع) با حرکت گروه موزیک انجام می‌شود.

وی افزود: مراسم میهمانی لاله‌ها به صورت محوری در گلزار علی بن جعفر (ع) با ۳۵۰۰ شهید دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و منا، فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس، جانبازان شهید و شهدای غیرایرانی که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند، برگزار می‌شود.

مراسم میهمانی لاله‌ها روز پنجشنبه ساعت ۱۵ در گلزار‌های روستایی و ساعت ۱۶ در گلزار‌های شهر قم برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها