خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم خبر داد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: همایش بزرگ کودک، ایمنی و امنیت در روز ۱۸ مهرماه در شهر قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۷۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
برگزاری همایش کودک، ایمنی و امنیت در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن ندافی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به هفته کودک اظهار کرد: این هفته از ۱۴ مهرماه شروع می‌شود و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت، هر کدام از روز‌های هفته کودک به شعار خاصی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: همایش بزرگ کودک، ایمنی و امنیت در روز ۱۸ مهرماه در شهر قم برگزار می‌شود، همچنین با همکاری اداره کل زندان‌های استان قم برنامه‌هایی برای نوجوانان زندانی در کانون اصلاح و تربیت استان در هفته کودک داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم افزود: هنوز ۱۲۰ هزار فرد بی سواد در استان داریم که تعدادی از آن‌ها در سنین کودکی و نوجوانی قرار دارند، در این راستا همکاری با نهضت سوادآموزی برای باسواد کردن این گروه سنی از افراد بی سوادان خواهیم داشت.

ندافی با اشاره به برنامه‌های آتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اظهار کرد: این کانون همایشی را با سازمان فضایی در روز پنج شنبه دوازدهم مهرماه برگزار می‌کند، در حاشیه این همایش اجرای چهار کارگاه آموزشی برای کودکان در نظر گرفته شده است، کانون همچنین طراحی و اجرای مسابقات علمی را برای کودکان در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: همکاری گسترده‌ای را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با سازمان حفاظت محیط زیست خواهیم داشت و در این راستا همایشی با همکاری این سازمان برای کودکان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم افزود: کانون اصلاح و تربیت می‌تواند یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد تا افراد زندانی در این کانون پس از پایان حبس خود به جامعه برگردند و دوباره دست به جرم نزنند.

ندافی تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم را ۱۰ مرکز دانست و تصریح کرد: افراد از ۶ تا ۱۸ سال زیرپوشش برنامه‌های این کانون هستند، به دنبال گسترش برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شهر‌های تابعه استان قم هستیم، در شهر قم با شهرداری و شورای اسلامی شهر تعامل خوبی داریم.

وی ادامه داد: برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف شهر قم به تناسب نیاز‌های کودکان این مناطق است، در سینمای این کانون در پردیسان اولویت پخش فیلم کودک و نوجوان و در ادامه فیلم‌های دیگر است، همچنین سالن تئاتر مجتمع هم نیمه تمام است و پس از تکمیل این سالن به دنبال واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم افزود: آماده همکاری با نهاد‌های مختلف برای استفاده از فضا‌های فیزیکی موجود برای برگزاری برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان استان قم هستیم، اردوگاه بزرگ و جامعی در استان قم برای کودکان و نوجوانان نداریم و به دنبال گرفتن زمین برای احداث چنین اردوگاهی هستیم.

ندافی با اشاره به فعالیت‌های مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در منطقه پردیسان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آتی این مجتمع در منطقه پردیسان راه اندازی مرکز کانون زبان در آن منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: سرودی در قالب کودکانه با موضوع توصیه شهید حججی به فرزندش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تولید شده است که تدوین کلیپ این سرود در مراحل پایانی قرار دارد.
ارسال نظرات