دکتر سمیرا دهقانی رییس واحد دانشگاه آزاد اسلامی قروه در یادداشتی به تحلیل حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به انتقام از حادثه تروریستی اهواز پرداخت.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۱۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، متن این یادداشت به شرح زیر می‌باشد:

حمله تروریستی چند روز پیش در داخل ایران نوعی طراحی شتاب زده استکبار بود که حامل پیام استکبار برای جامعه جهانی و ملت ایرانبود که با عکس العمل‌های به موقع ملت و مسئولین ایران اثرات این حادثه سمت و سوی دیگری پیدا کرد و بجای تاثیرگذاری منفی در افکار عمومی علیه توان امنیتی و نظامی ایران تعاریفی جدید خلق نمود. رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار به موقع انتظار افکار عمومی داخلی و بیرونی را به دستان پرتوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپردند و آنچه اتفاق افتاد به موقع و بسیار قابل تامل بود.


قطعا آمریکایی‌ها خود میدانند این عملیات نظامی چقدر آنان را حیرت زده و سرگردان نموده است، بنابراین شاید برای جواب به افکار عمومی خود متوسل به رسانه‌ها شوند و تحلیل‌های دروغین از این حمله مخابره نمایند که مستند سازی این عملیات عمق تاثیرات راهبردی را میتوانست بهتر حفظ نمایدکه در مستند سازی این عملیات شاید اتاق فکر رسانه‌ای میتوانست بهینه‌تر عمل نماید. لزوم توجه به ابلاغ بهینه پیام‌ها برای افکار عمومی داخلی و بیرونی یک ضرورت قابل انکار است چرا که افکار عمومی با سطح دریافتی متغییر همواره در برخورد با این موضوعات، بازخوردی از تحلیل‌های رسانه‌ای جبهه متخاصم هم همراه خود خواهند داشت و بنابراین پوشش کامل ابعاد چنین عملیات‌هایی با شناخت نیازمندی‌های مخاطبین بسیار حائز اهمیت است.


دشمن در زمانی که از لحاظ نظامی و سخت افزاری شکست میخورد به سراغ افکار عمومی در جهت به حداقل رساندن آثار منفی این شکست خواهد رفت و این لزوم توجه به پوشش کامل تحلیلی و رسانه‌ای با توجه به نیاز مخاطبین امری غیرقابل انکار است. مستند سازی از این عملیات هرچند قابل قبول بود، اما کافی نبود چرا که میتوانست بسیار بهتر اجرا شود که عمق قدرت این عملیات برای افکار عمومی نمایان‌تر می‌شد.


قدرت اطلاعاتی برون مرزی جمهوری اسلامی ایران


با آنکه هنوز چند روز از حادثه تروریستی نگذشته بود فرزندان مدافع ملت با بکارگیری یک فرایند پیچیده اطلاعاتی سریع و بدون نقص آن هم با حضور امریکایی‌ها در همان منطقهیک پیام بسیار قوی راهبردی به آمریکا مخابره و شوک عمیقی در حوزه امنیتی به جبهه استکبار ایجاد نمودند. یکبار دیگر قدرت اطلاعاتی برون مرزی ایران و رصد فرمانده تروریست‌ها تا مخفی گاه در چند مایلی آمریکایی‌ها به رخ جامعه جهانی کشیده شد و این یکی از مولفه‌های برتر جمهوری اسلامی در ایجاد ضربات مهلک به پیکره دشمنان است.


قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران

چه قدرتی بالاتر از این که در درون ایران مشت آهنین ملت به خروش درآید و فرسنگ‌ها آن طرف‌تر تروریست‌ها را در آتش خود فرو برد. توانمندی موشکی ایران تمامی استراتژی‌های نظامی علیه ایران اسلامی را ناکارآمد نموده است و بهمین خاطر است دشمنان درصدد گرفتن این توانمندی از ملت هستند و انواع فتنه‌های داخلی و بیرونی را با هزینه‌های کلان طراحی می‌نمایند که شاید این توان غیرقابل مقابله را از ایران اسلامی بگیرند.


شاید حمله موشکی در برخورد اول میزان ریسک پذیری نظامی آن آشکار نباشد، اما باید گفت: وقتی ایران اسلامی در مقابل چشم امریکا که مدعی تکنولوژی روز نظامی است توان موشکی خود را به نمایش می‌گذارد اگر این موشک‌ها به اهداف مورد نظر اصابت ننمایند یک فاجعه نظامی قلمداد می‌شود و دشمن در ارزیابی میزان ضعف تکنولوژی نظامی میتواند آنچه قبلا برای او پنهان بود به روشنی دریابد؛ بنابراین یک حمله موشکی میتواند یک عملیات تخریبی نظامی با اثرات تهاجمی بالا باشد و هم میتواند به دشمن میزان تکنولوژی به کار برده شده را نمایان نماید. دقت و قدرت تخریب اصل جدایی ناپذیر حملات موشکی است و در یک حمله موشکی این دو مولفه مورد ارزیابی دشمن برای دست یابی به محرمانه‌ترین رمز‌های قدرت نظامی قرار می‌گیرد؛ بنابراین قطعا سپاه پاسداران اگر کوچکترین ضعفی در ساخت موشک‌های خود مشاهده می‌کرد که توان رقابت با تکنولوژی آمریکا در آن مشاهده نمیکرد این حملات را برنامه ریزی نمی‌کرد و برای انتقام به نیرو‌های مردمی عراق و سوریه متوسل می‌شد. این همان توان نظامی فرزندان ایران اسلامی است که در تحلیل آن دشمنان همواره حیرت زده هستند و به رویکرد‌های مناسب مقابله با این توانمندی هاهنوز نرسیده اند، بنابراین برای توجیه افکارعمومی موافق خود به فتنه‌های داخلی با استفاده از عوامل داخلی و تحریم‌ها برای خلع سلاح موشکی ایران دل خوش کرده اند.


تقویت خودباوری ملی

با نمایش دادن توان موشکی ایران خودباوری ملی که متاسفانه در سال‌های اخیر بسیار در بسیاری از حوزه‌ها کمرنگ شده است دوباره احیاء شد چرا که سطح تحریم‌ها در امورات نظامی بسیار پیچیده‌تر از حوزه‌های دیگر از سوی استکبار برای ایران اسلامی لحاظ شده است، اما چرا ما توانسته ایم در برابر این محدودیت‌های بین المللی شدید در حوزه نظامی، چشم در چشم استکبار قدرت خود هر لحظه که اراده بشود به نمایش بگذاریم؟ جواب این موضوع، کد اصلی برون رفت از مشکلات دیگر حوزه‌های داخلی می‌باشد که بیان آن از حوصله این بحث خارج است. خودباوری ملی در نمایش این عملیات و عملیات‌های مشابه تقویت می‌گردد و میتواند اثرات بسیار سازنده‌ای به جامعه تزریق نماید.



تقویت خودباوری فراملی

مقاومت‌های مردمی در کشور‌های عراق، سوریه، یمن و لبنان با الهام از انقلاب مردم ایران تشکیل شده است و بنابراین قدرت نمایی ایران اسلامی در مقابل جبهه استکبار، جبهه مقاومت در عرصه بین الملل را بسیار تقویت خواهد نمود و این جبهه مقاومت با هماهنگ سازی ظرفیت‌های داخلی خود در مقابل جبهه کفر مقاومتر خواهند شد همچنان که اخیرا سید حسن نصر الله گفتند ما به موشک‌های نقطه زن دسترسی پیدا کردیم و وحشت بی امان با بیان مسئله بر پیکره رژیم اسرائیل ایجاد شد؛ بنابراین اثرات بسیار شگرفی در خودباوری جبهه‌ی مقاومت مردمی در داخل کشور‌های اسلامی با انجام موفقیت آمیز این حملات از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد شد.



تضعیف روحیه و شالوده فکری تروریست‌ها و حامیان آنان

تروریست‌هایی که از نقاط مختلف کشور‌های جهان با مدیریت استکبار برعلیه کشور‌های اسلامی بسیج شده اند با دیدن این حملات و سکوت و ناتوانی مرگبار نظامی امریکا و همپیمانانشان در رویکرد‌های خود تجدید نظر خواهند کرد و قطعا میزان فرار این تروریست‌ها از مبادی‌های مختلف آغاز خواهد شد و آن دسته هم که همچنان به جبهه کفر دل بسته اند توان و شجاعت مبارزه را از دست خواهند داد؛ بنابراین وحشت ایجاد شده از این حملات، شالوده اصلی فکری و مدیریتی آنان را به هم خواهد ریخت و دیگر دلار‌های سعودی نیز نمیتواند آنان را پای بند مقاومت نماید چرا که آنان دریافته اند بهای دلار‌های سعودی ریخته شدن خون آنهاست.


با استمرار چنین حملات کوبنده‌ای هزینه مقاومت برای تروریست‌ها زیاد خواهد بود و جبهه کفر هم نگهداری این شبه نظامیان را برای خود هزینه بردار خواهد دید بنابراین تعاریف جدیدی از رویکرد‌های آنان در آینده نزدیک از آنان خواهیم دید. جبهه استکبار یا مجبور است خود مستقیم وارد جنگ شود که این اقدام بسیار برای آنان گران تمام خواهد شد یا مجبور خواهند بود توهم مدیریت بر منطقه را کنار بگذارند.

آنچه که قابل پیش بینی است جبهه کفر با مایوس شدن از تروریست‌ها و جنگ نیابتی، حمله برق آسا در دستور کار آنان قرار خواهد گرفت و سوریه بطور محتمل شاید اولویت اول این حملات باشد، اما اگر این اقدام انجام شود خاورمیانه جنگی تمام عیار به خود خواهد دید و خروجی آن پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و نابودی منافع آمریکا و فرار مفتضحانه آنان از منطقه خواهد بود. قطعا آمریکا با بدهی ۲۱ تریلیون دلاری خود نفت خاورمیانه و همچنین سوءاستفاده از کشور‌های همچون عربستان را در دستور کار خود قرار دارد و اگر جنگی مستقیم طراحی نماید نه تنها تمامی منافع راهبردی خود را از دست خواهد داد بلکه بدهی مالی این کشور در چند ماه چنان پیشرفت خواهد کرد که ملت امریکا توان مقابله با آن را نخواهندداشت. حضور آمریکا نه بخاطر حقوق بشر بلکه بخاطر تامین منابع مالی جدید از نفت و ذخایر طبیعی کشور‌های منطقه است بنابراین لزوم تجدید نظر و بازنگری در سیاست‌های ناکارای این کشور در جامعه جهانی امری بدیهست.



استمرار حملات تا نابودی کامل تروریست‌ها

انجام عملیات‌های مشابه و پیچیده و استمرا آن علی الخصوص در شرایط کنونی که تروریست‌ها در محاصره تاریخی قرار گرفته اند، نابودی کامل آنان را تضمین خواهد کرد، بنابراین لزوم توجه به استمرار ضربات کوبنده تا فروپاشی کامل آنان ضروریست. جامعه جهانی نیز با مشاهده چهره واقعی تروریست‌ها ازحملات علیه آنان حمایت خواهد کرد جز چند کشور محدود که خود پشتیبانان اصلی تروریست‌ها هستند. اگر این پیکره پلید همچنان جای نفس کشیدن داشته باشد باز هم با یارگیری و تجدید قوای خود دوباره جان خواهد گرفت و جنایات آنان پیچیده‌تر و سازمان دهی‌تر خواهد شد.



حضور داعش در چند مایلی آمریکا رسوایی کاخ سفید در مبارزه با تروریست

این حمله جدا از اثرات بسیار ارزشمند یک موضوع دیگر را شفاف ساخت که وقتی تروریست‌ها در چندمایلی آمریکایی‌ها آزادانه تردد دارند و خواب شبانه آنان در آنجا صورت می‌گیرد این کشور نمیتواند مدعی مبارزه با آنان باشد و این همان آشکار شدن ارتباط مستقیم آمریکایی‌ها با تروریست‌ها و تغذیه تسلیحاتی و اطلاعاتی و مالی آنهاست؛ بنابراین این حمله به نوعی رسوایی آمریکا و دروغ گویی او در مبارزه را یکبار دیگر آشکار ساخت. مگر می‌شود تروریست‌ها در چند مایلی آمریکا باشند و کشوری که مدعی سلطه اطلاعاتی جهانی دارد از این حضور اطلاع نداشته باشد و برای مقابله با آن‌ها کاری انجام ندهد؟

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات