استاندار مرکزی:

پزشکی قانونی مرجعی برای انجام امور قضایی و علمی است

استاندار مرکزی گفت: پزشکی قانونی از لحاظ علمی و از نظر کارشناسی حائز اهمیت است و نظریه پزشکی قانونی ماخذ و مرجع قلمداد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۷۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در سی و ششمین همایش پزشکی قانونی سراسر کشور که در اراک برگزار شد با بیان اینکه استان مرکزی از پنجاه سال پیش صنایع فعالی را در کشور ایجاد کرده است، گفت: از نظر تولید و هم از نظر اشتغال استان مرکزی رتبه‌های خوبی را در کشور کسب کرده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر استان مرکزی از نظر نرخ بیکاری پایین‌ترین آمار را دارد و در رتبه نخست کشور ایستاده است، این در حالیست که امروز تنها 10 درصد از جمعیت(حدود 150 هزار نفر) به طور مستقیم در صنعت فعالیت دارند و چرخه اقتصادی استان را به حرکت درآورده‌اند .

وی افزود: استان مرکزی از نظر شاخص تولیدات صنعتی در رتبه بالایی قرار دارد و در کنار صنعتی بودن در بسیاری از تولیدات کشاورزی مثل انار، پسته و حبوبات رتبه قابل توجهی کسب کرده ایم، همچنین با وجود مشاهیر بزرگی چون حضرت امام و فرهنگ بالای آن نشان دهنده اهمیت استان مرکزی در اقتصاد، فرهنگ و کشاورزی کشور است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: پزشکی قانونی از لحاظ علمی و از نظر کارشناسی حائز اهمیت است و نظریه پزشکی قانونی ماخذ و مرجع قلمداد می‌شود.

آقازاده ادامه داد: متاسفانه کشور با بلایای طبیعی و حوادث زیادی مواجه است که سازمان پزشکی قانونی با انجام مراحل علمی، تخصصی و فنی باید به کشف اجساد و رساندن آنها به دست خانواده‌ها کمک‌های شایانی انجام دهد.

آقازاده خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود ساختمان و تجهیزات در سراسر استان، سازمان پزشکی قانونی استان روند پیشرفت خود را متوقف نکرده است و با مصوبه‌ شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، امیدواریم یک ساختمان مناسب در اسرع وقت در اختیار پزشکی قانونی استان قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار