مدیر حوزه علمیه حجت‌ بن الحسن(عج):

۹۸ درصد مردم به برکت انقلاب باسواد شدند

مدیر حوزه علمیه حجت‌‌بن الحسن گفت: در حالی که قبل از انقلاب اکثر مردم روستاها بی‌سواد بودند، امروز ۹۸ درصد جمعیت ۱۰ تا ۱۹ ساله باسواد شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۶۵۷۱۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدعلی مطلبی فشارکی مدیر حوزه علمیه حجت‌ بن الحسن تهران امروز در بیست و پنجمین نشست شنبه‌های انقلاب اسلامی در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای گلحصار شهر ری گفت: قبل از انقلاب، روستاها از هر جهت محروم بوده‌اند، اگر مسجدی بود، امام جماعت نداشت و یا اگر مدرسه بود، فقط در مقطع ابتدایی بود و دانش‌آموزان بعد از آن جذب کارهای روستا می‌شدند، اما امروزه خدمات قابل توجهی به روستائیان ارائه شده است. 

مدیر حوزه علمیه حجت‌ بن الحسن گفت: با آمدن انقلاب، تحول عظیمی در روستاها ایجاد شد، در حال حاضر جمعیت ۱۰ تا ۱۹ ساله ۹۸ درصد باسواد بوده و جمعیت ۱۴ تا ۲۹ سال ۹۷ درصد و جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۹۴ درصد باسواد هستند که این نشان از رشد فرهنگی دارد. 

مطلبی فشارکی گفت: درحال حاضر ۹ هزار پایگاه بسیج در روستاها ایجاد شده‌اند که به امنیت جانی و مالی مردم کمک می‌کنند و هر جا حضور مردم وجود دارد، اصطلاحا راه صد ساله را یک‌شبه می‌پیماییم. 

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴ هزار خانه عالِم در سراسر کشور ایجاد شده است و بیش از ۸۰ دصد جمعیت بالای ۶ سال در روستاها باسواد هستند. 

وی ادامه داد: در بخش دانشجویی در روستاها رشد ۱۳۵ درصدی اتفاق افتاده، تعداد دانشجویان روستایی قبل از انقلاب ۳۵۰ هزار نفر بود که الان بیش از ۵۳۹ هزار دانشجو از مناطق روستایی و عشایر وجود دارد. 

مدیر حوزه علمیه حجت‌ بن الحسن(عج) گفت:‌در حال حاضر ۴۶۵ روستا با زمینه گردشگری در کشور وجود دارند که باعث رونق روستا و ایجاد درآمد برای روستائیان می‌شود. 

وی تأکید کرد: انقلاب متعلق به مردم است و خدمت کردن به مردم حد یقف ندارد، باید برای مردم شبانه روزی زحمت بکشیم. 

مطلبی فشارکی افزود: الان مسائل اقتصادی قدری ذائقه مردم را تلخ کرده است، اما این را همه بدانند که انقلاب اسلامی چند رئیس جمهور آمریکا را زیر خاک کرده و این رئیس‌جمهور فعلی را هم ان‌شاءالله زیر خاک خواهد کرد. 

در حاشیه نشست شنبه‌های انقلاب اسلامی، عده‌ای از مردم روستای گلحصار به خبرنگار فارس گفتند، در این روستا با توجه به اینکه مراکز عرضه گوسفند در کنار جاده قرار دارد، شب‌ها سگ‌های ولگرد و عده‌ای افراد سارق در اطراف جاده وجود دارند و از مسئولان درخواست کردند نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنند.

همچنین مردم اعلام کردند فاضلاب داخل روستا باید به وسیله یک شبکه بهداشتی دفع فاضلاب جمع‌آوری شود تا بوی گند فاضلاب مردم ساکن روستای گلحصار را آزار ندهد. 

همچنین اخیرا قهوه‌خانه‌هایی در روستای گلحصار ایجاد شده است که عده‌ای از جوانان بی‌کار در آن جمع شده و به کارهای خلاف و بعضا توزیع مواد مخدر اقدام می‌کنند که امیدواریم مسئولان انتظامی با این افراد برخورد کنند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار